اتوبوس‌های نوسازی شده شهریورماه وارد ناوگان می‌شوند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی مشهد و حومه از پیوستن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمهدی حسینی‌پویا اظهار کرد: در حال حاضر با یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس روزانه یک میلیون نفر در شهر جابه‌جا می‌شوند که این رقم، یک ششم سفرهای درون‌شهری است.

وی ادامه داد: اکنون عمر ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ۸.۱ سال است که رو به فرسودگی است و باید برای نگه‌داشتن میانگین عمر ناوگان و افزایش ناوگان برای سرویس‌دهی به شهروندان سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری کنیم.

حسینی‌پویا با اشاره به افزایش هزینه خرید اتوبوس، اظهارکرد: هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس دو میلیارد تومان است در نتیجه خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سال به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر بخواهیم از اتوبوس‌های دو کابینه و یا برقی استفاده کنیم این مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی مشهد و حومه اضافه کرد: بر همین اساس برنامه بازسازی اتوبوس‌ها را در دستور کار قرارداده‌ایم که اکنون ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در حال نوسازی و مجهز شدن به کولر هستند و تا پایان شهریورماه وارد ناوگان خواهند شد.

وی با اشاره به رونمایی و بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس گفت: این مینی‌بوس‌ها که با استاندار یورو ۴ و یورو ۵ مجهز به دو درب و ارتفاع مناسب با هزینه ۱۴۲ میلیارد ریال خریداری شده به بخش خصوصی واگذار و اقدام به خدمات‌رسانی خواهند کرد.

حسینی‌پویا افزود: سال گذشته با حمایت شهردار و شورای شهر پیش‌پرداخت خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس دیگر به ایران خودرو نیز انجام و این ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس تابستان سال جاری به شهرداری تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی مشهد و حومه اظهار کرد: در حال حاضر هزینه تمام شده هر سفر با اتوبوس واحد چهار هزار تومان است که ۸۱.۵ درصد آن را شهرداری، ۱۶ درصد را مردم و ۲.۵ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند در حالی که طبق قانون باید یک سوم را شهرداری، یک سوم را دولت و یک سوم هزینه‌ها را مردم پرداخت کنند اما برای توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به استفاده از اتوبوس شهرداری ۸۱.۵ درصد را پرداخت می‌کند.

کد خبر 379015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.