تبدیل پارکینگ متروکه شهر به مرکز فرهنگی

یک شرکت معماری در لوس‌آنجلس، در نظر دارد زیرزمین و فضای بالای یک پارکینگ را به ساختمانی با یک ورزشگاه، سالن تئاتر، رستوران‌ها و واحدهای مسکونی تغییر کاربری دهد.

به گزراش سرویس ترجمه ایمنا، تغییر کاربری پارکینگ‌های متروکه و پویا کردن فضا آن‌ها یک جنبش شهری مشهود در چند سال اخیر بوده است. به عنوان مثال، در پکام، ناحیه ای در لندن، یک پارکینگ متروکه به یک مرکز برای انجام فعالیت‌های اجتماعی تبدیل شد. در توکیو نیز یک پارکینگ زیرزمینی جای خود را به فروشگاهی بزرگ عرضه کننده محصولات بهترین برندهای دنیا داد.

با ابداع و افزایش خودروهای بدون سرنشین و کاهش مالکیت خودرو، پارکینگ‌ها در بسیاری از شهرهای کشورهای غربی به متروکه‌هایی بدون کاربرد تبدیل شده است. بسیاری طراحان و معماران شهری از این فضاهای خالی به عنوان فرصت‌هایی برای ایجاد فضاهای جدید و پرکاربرد استفاده می‌کنند. معماران آمریکایی یک مرکز فرهنگی در لوس‌آنجلس را طراحی کردند تا نشان دهند چگونه می‌توان از پارکینگ‌های متروکه به عنوان فضاهای عمومی و کاربردی بهره برد.

بر اساس این طرح قرار است طبقات این مکان بیشتر شود و فضای کافی در اختیار فعالیت‌های مختلف خدماتی قرار گیرد و همچنین بخشی از ساختمان به فضاهایی برای پارک خودروها اختصاص داده شود.

ممکن است بعضی دیوارها و سقف‌های ساختمان برداشته شود تا نور آفتاب بیشتری در طبقات آن بتابد. علاوه بر واحدهای مسکونی، بخش‌های دیگری نظیر سالن ورزشی، تالار سخنرانی، سالن تئاتر، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بسیاری مکان‌های دیگر نیز در این پارکینگ ساخته خواهد شد.

پیش از این، پروژه‌های مشابهی برای تغییر کاربری ساختمان‌ها در آمریکا انجام شده بود؛ برای مثال در سال ۲۰۱۶، یک پارکینگ سه طبقه در سینسینتی، شهری در اوهایو، به یک دفتر اداری تبدیل شد. در این پروژه، علاوه بر فضای اداری،  بخشی از ساختمان نیز به پارک خودروها اختصاص داده شد.

کد خبر 379011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    0 0
    موضوعاتی که در این بخش کار میشه، جدید و جالبن اما اسم خوبی در قسمت چپ صفحه انتخاب نشده. صفحه نوآوری ها می تونه گزینه بهتری باشه بهترهم میشه که در مقابل مثال های بومی را در کنار اونا بزارید و اینطوری می تونید به راحتی کمپین های زیباسازی شهری رو با الهام از طرح های غربی به راه بیندازید. بنظر میرسه که طرح های پر خرجی هم نباشن.