دو پیشنهاد شهرداری اصفهان در نشست شهر خلاق یونسکو+ فیلم

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان به عنوان نماینده ویژه شهردار اصفهان همراه با دو عضو شورای اسلامی شهر در سیزدهمین نشست شهر خلاق یونسکو در شهر «فابریانو» ایتالیا حضور یافت و دو پیشنهاد ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی‌نیا در این نشست اظهار کرد: به عنوان نماینده ویژه شهردار اصفهان در این نشست حضور یافته و دو پیشنهاد را اعلام می‌کنم؛ نخست آنکه با توجه به وجود ۱۹۷ شاخه صنایع دستی در اصفهان، این جهان‌شهر به عنوان کاندیدای ریاست کمیته صنایع دستی شهرهای خلاق باشد و دوم اینکه اصفهان آمادگی دارد در سال‌های آینده میزبان تمام مجموعه شبکه شهرهای خلاق باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه حاضران در سیزدهمین نشست شهر خلاق یونسکو از میان سه مؤلفه اصلی فرهنگ، اقتصاد و مکان (موقعیت محیطی) به مقوله فرهنگ توجه داشته‌اند، افزود: در اصفهان از دو سال گذشته در کنار دو مؤلفه محیط و اقتصاد موضوع فرهنگ توسط شورای اسلامی شهر و شهردار این شهر موزه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در شهر تاریخی اصفهان که با آثار دوره صفویه برای همگان آشنا است، تصمیم گرفته شده محور فرهنگی را در مسیر یکی از خیابان‌های اصلی و تاریخی شهر با عنوان «چهارباغ» مبنا و دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اصفهان یک شهر توریستی و گردشگری با بناهای تاریخی و معماری غنی است، خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان شهری که از سال ۹۴ به شبکه شهرهای خلاق پیوسته و در بین شهرهای جهانی صنایع دستی است، تلاش می‌کند مقوله فرهنگ را از طریق هنر، فرهنگ و مباحث پیرامون آن به سایر کشورهای جهان معرفی کند.

حسینی‌نیا گفت: از ۳۰۰ شاخه صنایع دستی شناسایی شده ۱۹۷ صنایع در شهر اصفهان وجود دارد و مردم این شهر در حوزه این صنایع فعالیت می‌کنند.

کد خبر 379010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.