واریز ۱۴۸میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های استان

دهاقان _ مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان از واریز ۱۴۸ میلیارد تومان به حساب ۱۰۷ شهرداری این استان در دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، علی‌اصغر ذاکری در آیین معارفه شهردار دهاقان، اظهار کرد: سال گذشته به عنوان سخت‌ترین سال شهرداری‌ها بود، زیرا شهرداران با محدودیت مالی مواجه بودند و توان پرداخت بدهی‌ها را نداشتند، اما با تدبیر به موقعی که از طرف وزارت کشور شد در دو ماه گذشته اعتباری به حساب آن‌ها واریز شد.

وی از واریز ۱۴۸ میلیارد تومان به حساب ۱۰۷ شهرداری‌های استان در دو ماه گذشته خبر داد و تأکید کرد: شهرداران باید برای هزینه هرگونه اعتباری که در این زمان به سختی جذب می‌شود با شناخت نیازهای اساسی، برنامه‌ریزی منسجم داشته باشند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استان اصفهان با بیان اینکه شهرداران باید نگاه مدیریتی و رقابتی در جذب سرمایه داشته باشند، خاطرنشان کرد: گردشگری، یک اصل مهم است، اما ظرفیت آن تکمیل شده و از این پس باید برای برندسازی و بازاریابی مطالعه و تحقیق شود.

ذاکری با بیان اینکه شهرداری‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند، افزود: شهرداری نهادی است که مردم سرمایه‌های خود را در آن اندوخته می‌کنند و باید از آن حفاظت و حراست شود، بنابراین باید توجه کرد که گفتمان بین مردم، دستگاه‌های اجرایی و شوراها برای پویایی شهرها ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری، سرمایه گذاری و اهمیت ایده‌پردازی اقتصادی در دهاقان، یادآور شد: این شهرستان با داشتن آب و هوای معتدل و جاذبه‌های فراوان مهاجرپذیر است و نباید از این موضوع غافل شد؛ شهردار نیز باید برای پیشرفت شهر نگاه بلندمدت به اینگونه موضوعات داشته باشد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استان با تاکید بر استفاده از همه جنبه‌ها برای پیشرفت شهر، تصریح کرد: همکاری مسئولان با یکدیگر، تعامل با شوراها و همگامی با مردم از راه‌هایی است که سبب پیشرفت شهر می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این آیین از خدمات ۲۰ ماهه «محمد لطفی» تقدیر و «نادر بدریان» به عنوان شهردار جدید دهاقان معرفی شد.

کد خبر 379007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.