اجرای طرح ملی و عملیاتی «مدیریت بار» در شهرداری اصفهان

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان مصرف سالانه برق شهرداری اصفهان را ۹۰ هزار مگاوات ساعت عنوان کرد و گفت: طرح ملی و عملیاتی مدیریت بار در شهرداری اصفهان اجرا شده است.

امیرحسین ملک‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از مصوبه وزارت نیرو در خصوص اعطای پاداش به نهادهایی که در عملیات کاهش بار در ساعات پیک به شبکه توزیع برق کمک می‌کنند، شهرداری اصفهان سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه با شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در راستای اجرای طرح عملیاتی مدیریت بار (پیک سایی) موفق به صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف برق در ارائه خدمات به شهروندان شد.

وی مصرف سالانه برق شهرداری اصفهان را ۹۰ هزار مگاوات ساعت عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف برق هزینه بیش از ۱۲ میلیارد تومانی برای این نهاد به دنبال دارد و به همین دلیل بزرگترین بخش عمومی در استان اصفهان به لحاظ مصرف انرژی الکتریکی به شمار می‌رود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان یک هزار و ۲۵۰ اشتراک برق در سطح مناطق و سازمان‌ها دارد، ادامه داد: این حجم از انرژی الکتریکی صرف روشنایی۵۰۰ پارک، ۳۳۰ آبنما، ۱۵۰ پروژه نورپردازی، ۲۶۹ ساختمان اداری – خدماتی، ۲۸۰ سیستم آبرسانی به پارک ها و فضای سبز و ۳۰۰ سرویس بهداشتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان با اجرای عملیات مدیریت بار در ساعات پیک برق توانست سال گذشته ۳۷۰ و سال ۹۶ حدود ۱۳۰ میلیون تومان طرح تشویقی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بهره‌مند شود، گفت: شهرداری اصفهان در ساعات پیک مصرف برق آبنماها و موتورهای آبیاری خود را خاموش می‌کند، همچنین آبنماهای شهری اصفهان با لامپ‌های کم مصرف نورپردازی می‌شود تا علاوه بر حفظ زیبایی شهر از هدررفت انرژی در این بخش جلوگیری شود.

ملک‌پور اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ کیلووات تجهیزات تولید انرژی خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری اصفهان نصب شده است.

وی گفت: مانیتورینگ تاسیسات شهری، ساخت ساختمان‌های سبز، تدوین قوانین و اصول آموزشی بهینه‌سازی مصرف انرژی در مجموعه شهرداری و امضاء تفاهم‌نامه با سازمان بهینه‌سازی مصرف کشور برای استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه انرژی از جمله اقدامات بلندمدت شهرداری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی بوده است.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق ۱۵ گانه را از برنامه‌های میان مدت شهرداری برای کاهش مصرف برق عنوان کرد و افزود: برای مدیریت مصرف انرژی در شهرداری، بانک اطلاعاتی از همه تجهیزات پرمصرف، انشعابات، اشتراک‌ها و ممیزی بار انرژی تهیه شده است تا روند مصرف در همه مناطق و سازمان‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 379005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.