تاکسی نسل آینده!

شرکت اوبر طرح اولیه تاکسی پرنده‌ خود را در معرض دید عموم قرار داد؛ فضای داخلی این تاکسی شبیه هلیکوپترهای قدیمی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت تاکسی آنلاین "اوبر" به تازگی نوعی تاکسی پرنده ساخته است که قابلیت جابه‌جایی چهار مسافر را برای مسافت‌های طولانی دارد. تاکسی هوایی اوبر به طور عمودی بلند می‌شود و بر زمین می‌نشیند، هزینه سفر با آن در مقایسه با هلیکوپترهای معمول، بسیار مقرون به صرفه‌ و عملکرد آن با محیط زیست سازگارتر است.

 تاکسی نسل آینده انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی الکتریکی تامین می‌کند، به طوری که تنها پنج دقیقه زمان می‌برد تا کامل شارژ شود. وجود پنج پروانه در اطراف تاکسی اوبر باعث شده است که از موارد مشابه خود کم سروصداتر باشد.

 تاکسی اوبر، این قابلیت را دارد که چهار مسافر را بسیار سریع و بدون وقفه‌ زیاد به مقصد مورد نظر برساند. تخمین زده شده است که هر پرواز بیش از بیست دقیقه طول نخواهد کشید؛ مدت زمان پروازهای داخلی لس آنجلس حدودا چهار دقیقه خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های تاکسی جدید این است که صندلی هر مسافر رو به پنجره است؛ بنابراین هر فرد می‌تواند فضای بیرون را ببیند و از  سفر خود لذت ببرد. زمانی که تاکسی در حال آماده شدن برای پرواز است، چراغ‌های الکتریکی آبی ‌رنگ روشن می‌شود و وقتی مسافران در حال پیاده‌شدن هستند، این چراغ‌ها به رنگ سفید در خواهند آمد.

مسافران می‌توانند کیف دستی و کوله پشتی‌ خود را روی قفسه تاشو که در قسمت عقب تاکسی پرنده تعبیه شده است، قرار دهند، یک محفظه‌ جداگانه هم برای ساک دستی مسافران وجود دارد. هنوز هزینه سفر کردن با این تاکسی مشخص نیست، اما شرکت اوبر اعلام کرده است که استفاده از آن خیلی گران نیست و ارزان‌تر از جا به جایی با هلیکوپتر خواهد بود.

انتظار می‌رود تستهای مربوط به این سرویس حمل و نقل سال آینده انجام شود و تا سال ۲۰۲۳ در اختیار عموم مردم قرار گیرد. قرار است اولین سفرها با این تاکسی در دالاس، تگزاس و لس آنجلس راه اندازی شود و سپس مناطق دیگر در لیست سفرهای این وسیله نقلیه قرار گیرد.

کد خبر 378993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.