واکنش دبیر انجمن خودروسازان به خبر کمبود قطعات خودرو

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: اظهارات اخیر مدیرکل تعزیرات تهران درباره غیرواقعی بودن کمبود قطعه خودروسازان به دور از واقعیت و در تضاد با رییس قوه قضائیه در حمایت از گشایش اقتصادی و رونق تولید است.

به گزارش ایمنا و به نقل از انجمن خودروسازان ایران، احمد نعمت بخش در واکنش به اظهارات روز گذشته مدیرکل تعزیرات تهران اظهار کرد: محدودیت ها و مشکلات اقتصادی پس از بازگشت تحریم های ظالمانه غرب بر هیچکس پوشیده نیست و نتایج آن را در تمام بخش های اقتصادی کشور می توان مشاهده کرد، در چنین شرایطی غیرواقعی خواندن کمبود قطعات صنعت خودرو قابل تامل و تعجب است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در هفته های اخیر دوخودروساز بزرگ کشور با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه اندازی پویش ملی و برگزاری همایش ها و نمایشگاه دائمی، کمبود قطعات خود را به صورت رسمی و شفاف اعلام کرده و قطعه سازان، شرکت های دانش بنیان و دانشگاهیان کشور را برای تامین این نیازها فراخواندند که این رویکرد مورد تایید و تمجید رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت. حال پرسش اینجاست که آیا مدیرکل تعزیرات تهران این سطح از تلاش برای تامین قطعات را ندیده که کمبود آنها را غیرواقعی می داند؟

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: ای کاش آقای اسفنانی به عنوان یکی از مدیران دولت در مجموعه وزارت دادگستری، پیش از این اظهارنظر رسانه‌ای، با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت می‌کردند تا اطلاعات دقیق‌تری به دست آورند، چرا که دکتر مقیمی به صورت هفتگی موضوع تامین قطعات و تولید خودرو کشور را رصد می‌کنند و ایران خودرو و سایپا نیز به صورت مدوام، کمبود قطعات را به ایشان گزارش می‌دهند.

نعمت بخش عنوان کرد: ممکن است مدیرکل تعزیرات تهران مسیرهایی را برای تامین قطعات خودرو در داخل یا خارج از کشور سراغ داشته باشند که براساس آن کمبود قطعات را غیرواقعی خوانده اند در این صورت نیز به صورت رسمی از ایشان درخواست می کنیم این مسیرها را به خودروسازان معرفی کنند تا گره ای از مشکلات تولید کشور باز کرده باشند.

کد خبر 378970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.