از تمام ظرفیت های سازمان برای حل مشکلات ایثارگران استفاده شود

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر ضرورت استفاده بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های سازمان‌های اقتصادی برای حل مشکلات ایثارگران به‌ویژه اشتغال آنان، در خصوص تکمیل پروژه‌های موجود گفت: در جهت تکمیل نهایی این پروژه‌ها می‌توان از مشارکت بخش خصوصی استفاده بیشتری کرد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از استماع گزارش مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر ضمن تشکر از اقدامات انجام شده برای ارائه سهام برخی شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه، اظهار کرد: حضور در بازار سرمایه و ارائه سهام شرکت‌های تابعه در فرابورس برای شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی تابعه بنیاد یک ضرورت است، چرا که حضور در این بازارها علاوه بر جلب سرمایه و مشارکت شهروندان موجب شفاف‌سازی بیشتر و نظارت بیرونی هم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و ضرورت مقاومت در برابر فشارهای خارجی و زورگویی آمریکا، باید صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای کمک کردن به بهبود شرایط اقتصادی کشور و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی را سرلوحه امور قرار دهیم و سیاست مقاومت را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مقابله با زورگویی آمریکا و اعمال جنگ اقتصادی علیه ایران سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر ضرورت استفاده بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های سازمان‌های اقتصادی برای حل مشکلات ایثارگران به‌ویژه اشتغال آنان، در خصوص تکمیل پروژه‌های موجود گفت: در جهت تکمیل نهایی این پروژه‌ها می‌توان از مشارکت بخش خصوصی استفاده بیشتری کرد. همچنین لازم است از توسعه فعالیت‌های جدید در شرکت‌های اقتصادی و افزایش حجم ساختارها خودداری شود.

معاون رییس جمهور همچنین با تقدیر از اقدامات سازمان اقتصادی کوثر برای کمک به سیل‌زدگان گفت: واحدهای تابعه بنیاد باید در خصوص رسیدگی به ایثارگران سیل‌زده سرعت عمل بیشتری داشته باشند و با توجه به شرایط دشوار سیل‌زدگان به‌ویژه در استان خوزستان باید مواردی از جمله پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، وام اشتغال، جبران خسارات از طریق شرکت بیمه طرف قرارداد و سایر تسهیلات سریعاً پیگیری و به نتیجه برسد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ضمن اشاره به لزوم افزایش نظارت‌ها و حسابرسی داخل سازمان برای شفاف‌سازی فرآیندها، بر ارائه خدمات بیشتر در مناطق محروم و به‌کارگیری ایثارگران و اولویت دادن به فارغ‌التحصیلان ایثارگر در اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

کد خبر 378956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.