جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای افتتاح شد

دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای با موضوع امربه معروف و نهی از منکر صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افتتاحیه دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای با موضوع امربه معروف و نهی از منکر صبح امروز _ ۲۲ خرداد ماه_ در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد در این مراسم محمدرضا یوسفی، معاون آموزشی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه یکی از واجبات و مسائل دین اسلام امربه معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: در حوزه روان شناسی و جامعه شناسی باید موضوع امربه معروف و نهی از منکر را به خوبی تعبیر کنیم چراکه آرامش و آسایش جامعه در گرو تذکر و همدلی و هم دردی با مردم است.

وی ادامه داد: نگاه بدبینانه و رفتار خشونت آمیز برای امربه معروف و نهی از منکر با اقشار جامعه صحیح نیست همان طور که خدا به پیامبر (ص) فرمود برای فرار نکردن مردم باید با زبان لَیِن با مردم صحبت کنید.

یوسفی با اشاره به جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای گفت: تلاش ما در این جشنواره این است که بیشتر در حوزه معروفات قدم برداریم و هدفمان از منکرات نیز صرفاً مسئله حجاب نیست بلکه باید در همه زمینه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

معاون آموزشی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در این جشنواره معروفات را در قالب هنر به تصویرمی کشیم، خاطر نشان کرد: بهترین ابزار امربه معروف رسانه است با توجه به رشد فناوری جدید و انفجار اطلاعات باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم جشنواره تولیدات رسانه‌ای با همین هدف برپاشده چرا که ابزارها براساس رشد فناوری‌های جهانی تعریف می‌شوند و ما بر اساس اصل ۸ قانون اساسی و نهضت مطالبه گری به دنبال جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم و متاسفانه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی به علت عدم اجرای امربه معروف و نهی از منکراست .

وی افزود: در مجمع امربه معروف و نهی از منکر براساس اصل ۸ قانون اساسی و اصل نهضت مطالبه گری تلاش بر آن است که طبق دستورات مشخص شده فعالیت کنند؛ این مجمع توانسته است با چهار محور "محله بدون طلاق، فقر، اعتیاد و وجود امنیت اخلاقی و ترویج ازدواج" در سطح استان اصفهان در ۴۰ مسجد با کمک امام جماعت و نیروی انتظامی فعالیت‌هایی را انجام دهد.

یوسفی ادامه داد: با توجه به اهمیت و آسیب‌های فضای مجازی در سطح جامعه با چندین محور آموزش و ترویج امربه معروف و نهی از منکر در فضای مجازی، تربیت مربی و اساتید فضای مجازی انجام وظیفه کردیم.

همه انسان‌ها از بدی دوری می‌کنند

همچنین در ادامه این مراسم علی شهریاری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دونکته بسیار مهم که همه ما آن را دوست داریم امربه خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها است که مورد تاکید دین و شریعت ما نیز است. همه ما باید تلاش می‌کنیم جامعه عاری از بدی و زشتی داشته باشیم تا خوبی در آن موج بزند و خوبی به معنای عام است. بحث معروف و منکر در همه جا مطرح است چراکه همه انسان‌ها از بدی دوری می‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت بیش از ۸۰ هزار دانشجو و اساتیدی که مشغول فعالیت هستند باید در راستای امربه معروف و نهی از منکر فعالیت کند باید به نسل جوان توجه و از ظرفیت‌هایشان در همه زمینه‌های اجتماعی و مدیریتی استفاده کرد.

شهریاری خاطرنشان کرد: در موضوع امر معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی این پتانسیل را دارد که در زمینه هنر و رسانه فعالیت کند و امیدواریم از زمانی که تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه آزاد و مجمع امربه معروف و نهی از منکر امضا شده است بتوانیم همکاری لازم را داشته باشیم.

در ادامه محمود فروغی، معاون فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم و معتقدیم که بزرگترین امر در صنعت امر تولید است، اظهار کرد: در راه تولید هر چیزی باعث ممانعت شود و جلو  رشد کشور  را بگیرد بزرگترین منکر است و با آموزه‌های دینی باید تلاش کنیم تا از موانع‌ها گذر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرکت فولاد مبارکه شورای امربه معروف و نهی از منکر به دنبال رسالت خود است تا مسئولیت‌های اجتماعی را به نحو احسن انجام دهد و فولاد مبارکه حامی کار ارزشمند ساخت تولیدات رسانه ۱۲۰ ثانیه‌ای است تا در این راه قدم کوچکی برداریم.

کد خبر 378950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.