ربودن کودک زن صیغه‌ای به خاطر پاسخ منفی/۵ عضو یک خانواده در استخر غرق شدند

غرق شدن پنج عضو یک خانواده در استخر کشاوزی، واریز مابه التفاوت افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، اعدام عامل شهادت دو مامور پلیس در اردبیل و ربودن کودک زن صیغه ای به خاطر دادن پاسخ منفی را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۷ شامگاه دوشنبه ۲۰ خرداد زنی هراسان در تماس با پلیس ورامین مدعی شد همسر موقتش، دختر خردسال او را از مقابل خانه ربوده است.

با رسیدن مأموران کلانتری به محل، زن جوان در حالی که بشدت گریه می‌کرد، به مأموران گفت: «من از همسرم جدا شده و با دختر ۲ ساله‌ام زندگی می‌کنم. مدتی قبل با مردی آشنا شده و به عقد موقت او درآمدم. پس از پایان مدت صیغه به او گفتم دیگر حاضر به ادامه این رابطه نیستم، اما او بر ارتباط مان پافشاری می‌کرد. حتی تهدید کرد که اگر به زندگی او برنگردم دخترم را می‌کشد اما من حرفش را جدی نگرفتم. تا اینکه امروز دخترم برای بازی با دوستانش جلوی در خانه رفت اما دقایقی بعد این مرد با من تماس گرفت و گفت دخترت پیش من است، اگر می‌خواهی زنده بماند باید برگردی. وقتی دیدم دخترم نیست بلافاصله با پلیس تماس گرفتم.»

با این گزارش مأموران وارد عمل شدند و با اطلاعاتی که زن جوان از محل‌های زندگی و تردد همسر سابقش داده بود، پس از دو ساعت موفق به شناسایی محل اختفای او شدند.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران به خبرنگار «ایران» گفت: «با توجه به حساسیت موضوع، مأموران بلافاصله وارد عمل شده و مرد جوان را دستگیر کردند و دختر ۲ ساله را به مادرش تحویل دادند. متهم پس از دستگیری، انگیزه‌اش از کودک ربایی را وادارکردن مادر دخترک به ازدواج با خودش اعلام کرد. متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.»

واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، از آغاز پرداخت مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ فروردین ماه سال جاری به همراه مستمری خرداد ماه خبر داد.

 محمد حسن زدا گفت: مستمری خرداد ماه و معوقه فروردین جداگانه و در یک روز به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود.

وی افزود: ترتیب واریز بر اساس ترتیب پرداخت مستمری‌هاست و این پرداختی‌ها از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا پایان همین ماه به حساب بازنشستگان واریز می شود.

اختصاص تسهیلات ۲۷ میلیارد تومانی ویژه اشتغال زندانیان

برای اشتغال زندانیان بیش از ۲۷ میلیارد تومان از محل بودجه پیشنهادی دولت و اقساط سنوات سال های گذشته در نظر گرفته شد.

مدیر کل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندانهای کشور در سمنان با اشاره به برنامه ریزی برای حمایت از اشتغال زندانیان با استفاده از تسهیلات بانکی گفت : از این اعتبارات ، هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل بودجه پیشنهادی دولت و ۲۰ میلیارد تومان از محل اقساط سنوات سالهای گذشته است.

وی افزود: این تسهیلات در قالب وام های صندوق کار آفرینی و امید با دوره تنفس ۶ ماه تا یک سال و بازپرداخت اقساط ۶۰ ماهه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

افزایش غلظت ازن در هوای تهران طی امروز

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت آلاینده ازن در هوای پایتخت طی امروز (۲۲ خرداد) خبر داد و گفت: انتظار می‌رود تا فردا کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گفته وی بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت کیفیت هوا در ایستگاه مهر آباد، انتظار می‌رود طی امروز (۲۲ خرداد) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها در سطح شهر، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده شود. همچنین طی روزهای آینده دمای هوا در پایتخت روند افزایشی دارد.

اعدام عامل شهادت ۲ مأمور پلیس اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حکم قصاص عامل شهادت دو نفر از مأموران نیروی انتظامی و دو شهروند اردبیلی اجرا شد.

ناصر عتباتی در این باره اظهار کرد: حکم قصاص عامل شهادت دو نفر از مأموران نیروی انتظامی و دو شهروند اردبیلی در منطقه خروسلو، صبح امروز اجرا شد.

وی گفت: قاتل با اسلحه گرم موجب به شهادت رساندن دو نفر از مأموران نیروی انتظامی و همچنین دو نفر از شهروندان اردبیلی شده بود. حکم پس از تشریفات قانونی با درخواست اولیای دم هر چهار مقتول مبنی بر اجرای قصاص، صبح امروز اجرا گردید.

امحا ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم روغن سوخته و مواد غذایی غیر بهداشتی در مهاباد

مسئول واحد بهداشت محیط حرفه‌ای شهرستان مهاباد گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم روغن و مواد غذایی غیر قابل مصرف انسانی در مهاباد کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه این مقدار روغن سوخته و مواد غذایی غیر بهداشتی کشف شده مربوط به واحدهای صنفی زولبیا و بامیه فروشی، قنادی‌های و رستوران‌ها سطح شهر بوده است افزود: ارزش تقریبی این مقدار مواد غیر بهداشتی ۱۵ میلیون تومان برآورد شده است.

غرق شدن ۵ عضو یک خانواده در استخری کشاورزی در شهرستان خاتم

رئیس اورژانس استان یزد غرق شدن ۵ عضو یک خانواده در استخر کشاورزی در شهرستان خاتم را تایید کرد .

به گفته وی نیروهای اورژانس عصر سه شنبه در پی تماس تلفنی به محله چاه داف در منطقه  چاهک  شهرستان هرات برای نجات جان ۵نفر از اعضای یک خانواده که در استخر آب کشاورزی گرفتارشده بودند اعزام شدند که به رغم تلاش های تیم اورژانس برای نجات متاسفانه تمام اعضای این خانواده فوت شدند .

وی افزود: یک دختر سه ساله و یک پسر پنج ساله  در هنگام بازی داخل استخر ذخیره آب افتادند که پدر بزرگ خانواده برای نجات آنها اقدام کرد وسپس پدر ومادر فرزندان هم برای نجات آنها وارد استخر شدند که این افراد به دلیل  نداشتن مهارت شنا و این که عمق استخر زیاد بوده همگی جان خود را از دست دادند .

کمیته امداد برای زن لودابی و دو دختر معلولش خانه می‌سازد

پس از انتشار کلیپی از وضعیت زندگی زنی در منطقه لوداب بویراحمد به همراه دو دختر معلولش و درخواست او مبنی بر تعمیر خانه‌ و محل زندگیش که استحکام لازم را نداشت روز گذشته مدیرکل کمیته امداد با سفر به منطقه لوداب از نزدیک با وضعیت زندگی این زن آشنا شد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه به عقیده کارشناسان خانه این زن لودابی باید از نو ساخته شود گفت: با کمک خیرین سهم آورده این خانواده فراهم شده و  پس از اخذ مجوز ساخت، کمیته امداد و بنیاد مسکن با همکاری سایر ادارات ساخت خانه را آغاز می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خاطرنشان کرد: به محض اخذ گواهی ساخت کار ساخت مسکن در زمینی که در نظر گرفته شده آغاز و تلاش خواهیم کرد در مدت سه یا چهار ماه و قبل از آغاز بارندگی‌ها برای این زن روستایی و دو دختر معلولش سرپناه بسازیم.

کد خبر 378945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.