شش رشته به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند/چرا قهرمان ناشنوا ۷۰ سکه می گیرد و دیگران ۳۰۰ سکه؟

رییس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ایران گفت: فدراسیون ناشنوایان نباید با رشته‌های ورزشی بزرگ مقایسه شود چرا که ما خواهان و علاقه‌مندان زیادی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران تیشه گران در حاشیه انتخاب رییس هیئت ناشنوایان استان اصفهان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نظر داریم تا در شش رشته دو و میدانی، فوتبال، تکواندو، جودو، والیبال ساحلی و فوتسال به صورت قطعی در مسابقات آسیایی هنگ‌کنگ شرکت کنیم؛ اگر بتوانیم دو رشته دیگر را به این رشته‌ها اضافه خواهیم کرد که به انجمن‌ها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد رشته‌های تنیس روی میز و شنا برای اعزام مد نظر قرار بگیرند، افزود: احتمال مدال آوری دیگر رشته‌ها در مسابقات پایین است اما سعی می‌کنیم که به آن شش رشته دو رشته دیگر اضافه کنیم و دلیل این محدودیت‌ها مشکلات اقتصادی است.

امیدوارم جایگاه پنجم آسیا را تکرار کنیم

رییس فدراسیون ناشنوایان ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانیم در چهار رشته به نسبت دوره قبل، شرکت کنیم؛ در دوره گذشته بازی‌های آسیایی تایوان این رشته‌ها نتوانستند مدال کسب کنند. کسب مدال در رشته‌هایی مانند بدمینتون، تنیس روی میز، تنیس، بولینگ و بسکتبال بسیار سخت است. در دوره گذشته مسابقات آسیایی در جایگاه پنجم قرار گرفتیم که امیدوار هستیم با آمادگی کامل ورزشکاران به افتخار گذشته دست یابیم.

تیشه گران در رابطه با استفاده از پتانسیل و جذب اسپانسرها، گفت: اوایل سال گفتند که باید به سراغش اسپانسر بروید؛ این فدراسیون نباید با رشته‌های ورزشی بزرگ مقایسه شود چرا که ما خواهان و علاقه‌مندان زیادی نداریم و می‌توانیم از پتانسیل خیرین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت رییسه خوبی تا هفته آینده معرفی خواهیم کرد، افزود: افراد این هیئت رئیسه از گذشته دستمان را گرفته بودند و به کمک آن‌ها امیدوار هستیم؛ باید از سازمان بهزیستی تشکر کنم که هر دوره بلیت رفت و برگشت ورزشکاران فدراسیون را تهیه کردند و در اختیار فدراسیون گذاشتند.

رییس فدراسیون ناشنوایان تصریح کرد: اگر احساس کنم اسپانسر بهتری دارم و. توانایی مالی فدراسیون بالا برود، تیم بسکتبالم را به مسابقات آسیایی می‌برم یا چهار نفر شناگر را به عنوان تیم به این رقابت‌ها اعزام خواهیم کرد. با چندین شرکت و اورگان صحبت کرده‌ام که امیدوارم تا دو هفته آینده جواب بدهند و بتوانیم با یک اسپانسر به صورت قطعی قرارداد ببندیم. در این مدت وزارت ورزش با ما همکاری خوبی داشت و تا جایی که می‌توانستند از فدراسیون ناشنوایان حمایت کردند.

اردوی بعدی تیم ملی فوتسال ناشنوایان در اصفهان

تیشه گران در پاسخ به این سوال که فدراسیون قصد دارد تمرکز برگزاری اردوهای ورزشی در تهران را به شهرستان‌ها منتقل کند؟ افزود: اگر هیئت‌های ورزشی استان‌ها آمادگی داشته باشند، تیم‌های رشته‌های مختلف را برای برگزاری اردو به شهرستان‌های دیگر می‌بریم. این احتمال وجود دارد که اردوی بعدی تیم فوتسال در اصفهان باشد؛ در حال حاضر قرار شد تا تیم تکواندو آقایان به همدان برود و خانم‌ها در کرج اردو بزنند.

وی ادامه داد: دوست داریم که تیم‌های ملی فدراسیون ناشنوایان اردوهایشان را در استان‌های دیگر برگزار کنند و اگر رییس هیئت‌ها قبول کنند، در خدمتشان هستیم.

تیشه گران اظهار کرد: با توجه به اینکه مخاطبین در هیئت ناشنوایان ویژه هستند؛ بحث این هیئت با دیگران متفاوت است.

رییس فدراسیون ورزش های ناشنوایان با تاکید بر شرایط ویژه در فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، خاطر نشان کرد: به خاطر ترحم نمی‌گوییم هیئت ناشنوایان ویژه است. من حدود سی سال  است در وزارت ورزش سابقه فعالیت دارم. در ارکان مختلف ورزش مدیریت کرده‌ام اما  هیچ فدراسیونی را مثل فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ندیده‌ام.

تیشه گران با اشاره به توانمندی ورزش‌های ناشنوایان در عرصه بین‌المللی، گفت: ورزش ناشنوایان شامل هفده رشته فعال است که در اکثر رشته‌ها توانسته‌ایم رتبه‌های  جهانی را کسب کنیم و پرچم ایران را به اهتزاز در آوریم.

وی با انتقاد از برخوردهای متفاوت با قهرمانان، بیان کرد: زحماتی که ورزشکاران رشته‌های فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان  متحمل می‌شوند چندین برابر رشته‌های دیگر است.چرا باید با قهرمانان برخوردهای متفاوتی انجام شود. قهرمان ناشنوا هفتاد سکه به عنوان پاداش دریافت می‌کند ولی مابقی سیصد سکه و این انصاف نیست.

تیشه گران ادامه داد: برای ما سوال است که چرا  یک ناشنوا نمی‌تواند در اداره‌های مختلف استخدام شود؟ این مشکل به ما مسئولین برمی‌گردد و ما باید برای حل این معضل فکری اساسی انجام دهیم. فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان علاقه‌منداست خانواده ورزشکاران ناشنوا  را به ورزش‌های همگانی جذب کند که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مستمر این برنامه عملی شود.

حل شدن مشکلات با عضویت ورزشکاران ناشنوا در مسابقات المپیکی یا پاراالمپیکی

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، خاطر نشان کرد: اگر رشته‌های ورزشکاران فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان عضو ورزش‌های المپیکی و پار المپیکی بشوند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان از نظر اعتباری مشکلات زیادی دارد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای منتخب مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان اصفهان گفت: باید همگی به رئیس هیئت ناشنوایان کمک کنیم تا سال آینده هیئت ورزش‌های ناشنوایان  استان اصفهان مقام اول کشوری را کسب کند. امیدوارم این هیئت با همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بتواند  حداقل صاحب یک سالن اختصاصی شود. این عزیزان مثل بقیه شامل ماده ۸۸ مزایده اماکن ورزشی می‌شوند.

تیشه گران با بیان اینکه نام اصفهان از دیگر استان‌ها  متفاوت است، افزود: نام اصفهان با دیگر استان‌ها متفاوت است و به همین دلیل انتظارات ما از استان اصفهان بیشتر است.

کد خبر 378944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.