شهرضا، شهرستانی با ۴۸۰۰ نفر بیکار

شهرضا _ رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه شش هزار و ۸۰۰ نفر از افراد جویای کار شهرستان در سامانه کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بسیاری از افراد جویای کار از شهرضا مهاجرت کرده یا جویای کار تمام‌وقت نیستند، بنابراین شمار واقعی افراد جویای کار این شهرستان چهار هزار و ۸۰۰ نفر است.

مصطفی اباذری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: سازمان برنامه‌وبودجه نرخ بیکاری این شهرستان را ۱۰ و ۱۴ درصد اعلام کرده در حالی که نرخ واقعی بیکاری شهرضا ۲۵ درصد است.

وی با بیان اینکه شش هزار و ۸۰۰ نفر از افراد جویای کار شهرستان در سامانه کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: بسیاری از افراد جویای کار از شهرستان مهاجرت کرده یا جویای کار تمام‌وقت نیستند، بنابراین شمار واقعی افراد جویای کار این شهرستان چهار هزار و ۸۰۰ نفر است که بیشتر آنان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه میزان اعتبارات شهرستان در حوزه مشاغل خانگی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: بخش عمده این اعتبارات در زمینه ایجاد مشاغل پشتیبان جذب شده و زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر را فراهم کرده است.

اباذری با اشاره به اعتبارات اشتغالزایی روستایی، یادآور شد: امسال هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با نرخ بازپرداخت شش درصد به شهرستان اختصاص یافته که هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن پرداخت و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم شد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات فراگیر دارای سهمیه یارانه‌ای شهرستان ۵۵ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۱۷ طرح با نیاز اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارایه شده است.

کد خبر 378943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.