آماده‌باش تانکرهای آبرسانی در شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بدون جاری بودن آب در رودخانه زاینده رود حفاظت از پارک‌ها و درختان شهر بسیار دشوار است از این رو شهرداری اصفهان تمهیداتی در نظر گرفته تا با استفاده از پساب تصفیه شده، سبزینگی و طراوت این فضاها را حفظ کند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تصمیم برای بسته‌شدن رودخانه زاینده رود یک تصمیم کلان در سطح ملی است، اما سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تمهیدات سال گذشته را برای حفاظت از میراث طبیعی شهر ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از گونه های کم‌آب‌بر و آبیاری‌های شبانه از جمله اقدامات مورد توجه است، افزود: در حال حاضر تانکرهای آبرسانی به تعداد کافی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: فضای سبز شهر اصفهان میراث گذشتگان است چرا که رودخانه زاینده‌رود از صدها سال پیش جاری بوده و به لحاظ وجود آن هدایت مادی‌ها با طرح تقسیم شیخ بهایی انجام شد.

وی افزود: در بافت شهر اصفهان ۷۰۰ کیلومتر مادی وجود دارد که در حاشیه آنها فضاهای دارای درخت شکل گرفته‌ است، از این رو باید برای حفاظت از این میراث‌های گرانبها، شهرداری اصفهان با بالاترین حد توان خود تلاش کند، هرچند تاکنون نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه بیش از یک هزار پارک شهری، محله‌ای و همسایگی در شهر اصفهان برای استفاده شهروندان ایجاد شده است، تصریح کرد: در صددیم با ایجاد پارک‌های محله‌ای بتوانیم استانداردهای لازم را داشته باشیم، البته سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز شهر اصفهان، میزان قابل توجهی است.

وی با تاکید بر اینکه بدون رودخانه، حفاظت از پارک‌ها و درختان شهر بسیار دشوار است، اظهار کرد: شهرداری اصفهان تمهیداتی در نظر گرفته تا با استفاده از پساب تصفیه شده، سبزینگی و طراوت این فضاها را حفظ کند، البته تصفیه ثانویه پساب‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که برای درختان شهر مشکلی به وجود نیاید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سعی کرده‌ایم برای آبیاری تحت فشار درختان تمهیداتی در نظر بگیریم تا کمترین آسیب به آنها وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین فاکتور برای استراحت و آرامش شهروندان فضای سبز است، یعنی قوانین و استانداردهایی وجود دارد که بر اساس آن هر شهروند باید با طی کردن چند قدم به یک فضای سبز برسد، البته در بسیاری از مکان‌های شهر این مقوله رعایت شده، اما در بعضی نقاط امکان رعایت این استاندارد وجود نداشته است.

کد خبر 378938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.