دغدغه ما طراحی و پراکندگی فضای سبز شهری است

قائم مقام شهردار تبریز گفت: طراحی و پراکندگی فضاهای سبز همواره یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده و شهرداری تبریز مصمم است در این حوزه برنامه‌ها و ایده‌هایی موثر به کار گیرد.

به گزارش ایمنا، رسول موسایی با بیان اینکه همواره فضای سبز و تغییرات اقلیمی به عنوان چالش در حوزه مدیریت شهری مطرح است، اظهار کرد: امروزه در کنار تمام چالش‌هایی که در شهرها وجود دارد، تغییرات اقلیمی یکی از چالش‌های اصلی است و در شهر تبریز که زمانی به عنوان باغ‌شهر ایران مطرح بود، متاسفانه توجه کافی به مقوله فضای سبز نشده و اکنون در این خصوص با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

موسایی از برنامه‌ریزی و به‌کارگیری ایده‌های مختلف در خصوص طراحی فضای سبز در تبریز خبر داد و گفت: دغدغه ما نه از حیث کمیت و کیفیت، که از نظر طراحی و پراکندگی فضاهای سبز است و در این راستا شهرداری تبریز مصمم است برنامه‌ها و ایده‌هایی موثر به کار بگیرد.

وی افزود: همراهی مجموعه دانشگاه تبریز و اساتید و صاحب‌نظران این حوزه می‌تواند در این موضوع گره‌گشا باشد.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه یک شهر زمانی توسعه‌یافته تلقی می‌شود که شهروندان در آن، سالم باشند و در آسایش و آرامش زندگی کنند، تصریح کرد: خیابان‌کشی، تونل، زیرگذر، روگذر و ... صرفا نشان از توسعه نیست و از نظر ما همگی برای آرامش و آسایش و سلامتی شهروندان ایجاد می‌شود.

موسایی گفت: تلاش ما این است که در بحث تغییرات اقلیمی از جمله پدیده‌های گرد و غبار، خشکی دریاچه ارومیه و ... که کاملا مرتبط با ماموریت‌های مدیریت شهری است و می‌تواند با خود مشکلاتی را به همراه داشته باشد، بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

وی اظهار کرد: هر چند اعتقاد داریم که شهرداری‌ها از مدیریت یکپارچه برخوردار نیستند و قاعدتا همه تصمیمات در حوزه استانی و شهری نیست و سیاستگذاری کلان کشور در این ارتباط تاثیرگذار است، اما با این حال تلاش می‌کنیم که مسئولان استانی و کشوری را در این زمینه همراه کنیم و تا جایی که امکان دارد همگام با مجموعه‌های علمی و دانشگاهی بر مسائل و مشکلات این حوزه فائق آییم.

منبع: برنا

کد خبر 378931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.