۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
عادت‌هایی که پیرتان می‌کند

عادت‌ها نقش مهمی در زندگی افراد دارد؛ بعضی از آن‌ها باعث می‌شود بسیار زودتر از موعد و در سنین جوانی، احساس پیری کنید.

به گزارش ایمنا، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مدت زیادی به صفحه‌نمایش‌ گوشی خود خیره می‌شوید و یا هر روز چند فنجان قهوه می‌نوشید، باید بدانید که این عادت‌ها به تدریج شما را پیرتر می‌کند. در این گزارش شما را با بعضی از عادت‌های نادرست و راهکارهای موثر برای تغییر در سبک زندگی‌ آشنا می‌کنیم.

هر روز چند فنجان قهوه می‌نوشید

نوشیدن قهوه، بخش جدانشدنی زندگی روزمره‌ بسیاری از افراد است اما این عادت می‌تواند شما را پیر کند. قهوه، سبب پایین آمدن هورمون "دهیدرواپی آندروسترون" (DHEA) می‌شود. این هورمون ظاهرتان را جوان نگه می‌دارد و از میزان التهاب کم می‌کند. سطح هورمون دهیدرواپی آندروسترون به طور طبیعی با افزایش سن افت می‌کند و قهوه می‌تواند این پروسه را سرعت بخشد. 

عینک آفتابی نمی‌زنید

عینک آفتابی صرفاً برای کامل کردن ظاهر افراد نیست بلکه از چشم‌های آن‌ها مراقبت می‌کند. استفاده از عینک آفتابی نه تنها مانع ایجاد چروک‌های ریز اطراف چشم‌ها می‌شود (حتی در روزهای ابری) بلکه از چشم‌ها در برابر سرطان و آب مروارید نیز محافظت می‌کند.

خیره‌شدن به صفحه‌نمایش‌ گوشی 

دیدن فیلم و سریال با تلویزیون و یا چک کردن مدام شبکه‌های اجتماعی در تلفن همراه باعث می‌شود که فرد به طور دائم در معرض نورهای صفحه نمایش قرار گیرد. این نورها به پوست شما نفوذ کرده و در بعضی موارد باعث ایجاد آسیب توسط رادیکال‌های آزاد می‌شود. کتاب خواندن یک جایگزین خوب برای برطرف کردن این عادت نادرست است.

کرم ضدآفتاب نمی‌زنید

فرقی نمی‌کند قرار است به ساحل بروید یا خرید و یا به هر دلیل دیگری تمام روز  خود را در فضای باز سپری کنید، به هر حال باید برای مراقبت از پوست خود هر روز کرم ضدآفتاب بزنید. نور خورشید، مهم‌ترین فاکتور در پیر شدن پوست است، بنابراین اگر دوست ندارید پیش از موعد دچار چین و چروک شوید حتماً هر روز صبح از یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید. برای مالیدن محصولات پوستی بهتر است آن‌ها را از سمت چانه به سمت پیشانی رو به بالا بمالید، ماساژ کرم‌ها و محصولات آرایشی به سمت پایین باعث کشیده شدن پوست به سمت پایین و پیری آن می‌شود.

جلوی کامپیوترتان قوز می‌کنید

امروزه خیلی از افراد در سنین جوانی دچار قوز می‌شوند؛ زیرا تمام مدت مقابل لپ‌تاپ و روی گوشی‌ خود قوز کرده‌اند و این وضعیت بدنی نادرست نه تنها سبب ایجاد انحنا در ستون فقرات شده و فرم بدنشان را تغییر می‌دهد، بلکه باعث فشار در ناحیه‌ی گردن و چین و چروک نیز می‌شود. در واقع این عادت می‌تواند ساختار ستون فقرات را ضعیف و آرتروز ایجاد کند که یک بیماری شایع در میان افراد سالمند است.


منبع: تبیان

کد خبر 378923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.