برق‌رسانی به ۵۷ هزار و ۲۸۰ روستای کشور انجام شده است

از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز اتمام برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار کشور در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر به ۵۷ هزار و ۲۸۰ روستای کشور برق‌رسانی شده است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم تا پایان سال ۱۳۹۵(پایان کار دولت یازدهم) دو هزار و ۱۵۲ روستا با ۳۰ هزار و ۹۵۶ خانوار از نعمت برق و روشنایی برخوردار شده‌اند و این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه داشته که بر این اساس از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون ۴۸۷ روستا(با ۷۴۹۸ خانوار) برق‌رسانی شده است و در مجموع فعالیت دو دوره دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون تعداد دو هزار و ۶۳۹ روستا با ۳۸ هزار و ۹۰۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

در همین دوره برای چهار هزار و ۸۵۰ خانوار روستایی یا عشایری در کشور در نقاط سخت‌گذر، مناطق دورافتاده و یا مناطقی که عرصه منابع طبیعی و جنگل‌ها بوده و احداث شبکه برق موجب تخریب آن می‌شد از سیستم‌ انرژی‌های نو و تجدیدپذیر(خورشیدی، بادی و...) استفاده شده است.

در دوره دولت تدبیر و امید مجموعا یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های برق‌رسانی روستایی شامل احداث و توسعه خطوط و پست‌های فوق توزیع روستایی، توسعه و بهینه‌سازی شبکه (خطوط و پست‌های) توزیع، نصب چراغ‌های روشنایی معابر روستایی و برق‌رسانی به روستاهای بدون برق هزینه شده است.

کد خبر 378922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.