شناسایی و جمع‌آوری بیش از ۱۳ هزار مورد سد معبر

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۹۳ مورد سد معبر در شهر اصفهان شناسایی شد.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه برنامه ریزی و کنترل پروژه معاونت خدمات شهری اظهار کرد: سد معبر یکی از مسائلی است که شهرداری ها همواره با آن روبه رو هستند و این مسأله بسیار حائز اهمیت است چرا که علاوه بر ایجاد نازیبایی در شهر، آرامش شهروندان را بر هم می زنند و گاهی مشکلات عدیده‌ای را پدید می آورد.

وی هر عملی که باعث بسته شدن معابر عمومی شود و عبور و مرور را غیرممکن یا دشوار کند را سد معبر دانست و افزود: براساس قانون سد معابر عمومی، اشغال پیاده روها، میدان ها، پارک ها و سایر اماکن عمومی و استفاده غیرمجاز از آن ها غیرقانونی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۹۳ مورد سد معبر در شهر اصفهان شناسایی شده، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان به طور قاطع با افرادی که ایجاد سد معبر می‌کنند برخورد و در رفع موانع و آزاد کردن معابر و اماکن اقدام می کند و از تجاوز افراد به معابر عمومی جلوگیری می کند.

امیری با بیان اینکه سد معبر از لحاظ اخلاقی نیز نقض حقوق شهروندی به شمار می آید، اظهار کرد: معابر عمومی متعلق به همه مردم است و افرادی که از معابر برای نفع شخصی خود بهره می برند به حقوق سایر شهروندان تجاوز کرده و باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی ایجاد سد معبر را در افزایش احتمال وقوع حادثه تأثیرگذار دانست و گفت: هنگامی که سد معبر در پیاده روها عبور و مرور مردم را با موانع روبه رو می کند، به ناچار مجبور می شوند مسیر خود را به سمت خیابان تغییر دهند که این امر احتمال وقوع حادثه و ترافیک را افزایش می دهد، همچنین سد معابر در بازار نیز در زمان بحران و حوادث، فعالیت نیروهای امدادی و آتش نشانی را دچار مشکل می کند و موانع اجازه نمی دهد نیروها بتوانند به سرعت در محل حادثه حضور پیدا کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از شناسایی ۳۳۵ مورد مشاغل مزاحم و رفع تعداد گسترده ای از آن ها در سال ۹۷ خبر داد و افزود: مشاغل مزاحم نیز موجب نازیبایی در شهر، مسائل زیست محیطی مانند آلودگی هوا، خاک و.... همچنین مسائل ترافیکی می شود و از نظر اجتماعی و روانی بر زندگی مردم تأثیرگذار است در نتیجه شهرداری پس از شناسایی این مشاغل، در صدد رفع آن ها و برخورد قانونی مناسب اقدام می نماید.

امیری با بیان اینکه مردم باید کسانی که سد معبر می کنند را شناسایی و به اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری معرفی کنند، خاطرنشان کرد: گاهی نیروهای اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری در هنگام برخورد با متخلفان سد معبر با دلسوزی های بی مورد مردم روبه رو می شوند در صورتی که آن ها وظیفه قانونی خود را برای حفظ حقوق شهروندی و زیبایی شهر انجام می دهند و همه شهروندان باید در این زمینه خود را مسئول بدانند.

کد خبر 378919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.