خسروی‌راد از حفظ چزابه توسط رزمنده‌های خراسانی می‌نویسد

محمد خسروی راد این بار سراغ حضور خراسانی‌ها در چزابه رفته است، تنگه مهمی که چند روز سرنوشت‌ساز تاریخی را برای کشورمان رقم زد و مقاومت چند رزمنده خراسانی توانست اتفاقات زیبایی را ثبت کند.

به گزارش ایمنا، محمد خسروی‌راد نویسنده‌ای است که تاکنون از او بیش از ۲۸ اثر داستانی و خاطره منتشر شده و اکنون اثر جدید می‌نویسد.

خسروی‌راد این بار سراغ حضور خراسانی‌ها در چزابه رفته است، تنگه مهمی که چند روز سرنوشت ساز تاریخی را برای کشورمان رقم زد.

بر اساس این گزارش، چزابه در جنگ حائز اهمیت بود و بزرگانی چون شهید حسن علیمردانی را در خود دید( او در سال ۱۳۶۰ در تنگه چزابه در حالی به شهادت رسید که روزهای پیاپی، علی‌رغم تشنگی، مردانه جنگیده بود.). از این رو این نویسنده در حال تألیف موقعیت شهید مردانی در این کتاب است. او این کار را جذاب می‌داند چرا که شش روز مقاومت را در این منطقه روایت خواهد کرد.

در این ۶ روز چند تن اندک از رزمندگان خراسانی توانستند با مقاومت تنگه چزابه را حفظ کنند و اجازه ندهند نیروهای بعث عراق از بستان وارد چزابه شوند. تعدادشان اندک بود اما با مقاومت توانستند اتفاقات زیبایی رقم زده و تنگه را حفظ کنند.

از آثار مکتوب این نویسنده می‌توان به  آب و آتش (مجموعه داستان- ۱۳۷۳ ـ انتشارات سوره مهر) عکس رنگی مشترک- مجموعه داستان- ۱۳۷۴ – انتشارات سوره مهر، سحرخوان- داستان کودک- ۱۳۷۴ - انتشارات ستاد اقامه نماز، روی پدهای مجنون- ۱۳۷۴ – مجموعه خاطرات دفاع مقدس- انتشارات نیروی زمینی سپاه، چشم بیدار حماسه- ۱۳۷۴ - خاطرات سردار شهید حسن باقری- انتشارات کنگره سرداران شهید استان تهران، اولی‌ها- داستان‌های نویسندگان برگزیده حوزه هنری کشور (به کوشش فیروز زنوزی جلالی)- انتشارات سوره مهر و... اشاره کرد.

کد خبر 378911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.