شهروندان از تردد در مناطق مرتفع خودداری کنند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به شرایط جوی هفته آینده استان هشدار داد و گفت: شهروندان برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رعد و برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع خودداری کنند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی وضعیت جوی استان در هفته آینده، اظهار کرد: براین اساس رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، گاهی همراه با وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می شود،

وی ادامه داد: شهروندان برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رعد و برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع خودداری کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارشهای بهاری و پوشش گیاهان مرتعی در بیش از ۲ میلیون هکتار از مراتع استان، گفت: با توجه به گرمی هوا ومستعد شدن شرایط برای وقوع حریق در مراتع لازم است گردشگران و ساکنان مناطق ضمن مراقبت از این منابع با ارزش، از روشن کردن آتش در پوشش های گیاهی مرتعی جنگلهای طبیعی و دست کاشت، باغات و مزارع خودداری کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه سال گذشته بر اثر حریق ۱۷۳ هکتار از مراتع طعمه حریق شد، اظهار کرد: امسال نیز تاکنون پنج هکتار مرتع در روستای اذان شاهین شهر و میمه در آتش سوخت.

وی افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای پیشگیری از حریق اقداماتی کرده که از جمله می توان به ایجاد  پایگاههای اطفا حریق، تقویت تیم های گشت و حفاظت از مراتع ، تشکیل تیم های محلی مراقبت و ارائه آموزش های لازم در حفظ ذخایر گیاهی مراتع اشاره کرد.  

کد خبر 378891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.