عواملی که عمرتان را ۲۵ سال افزایش می‌دهد!

رعایت سه فاکتور مهم می‌تواند مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی را به طور چشمگیری کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سالیانه میلیون‌ها انسان به دلیل امراض غیرواگیردار که رایج‌ترین آ­ن‌ها بیماری‌های قلبی عروقی است، جان خود را از دست می‌دهند؛ بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ۸۵ درصد مرگ‌ومیرهای امروزی به دلیل سکته قلبی و مغزی اتفاق می‌افتد.

گروهی از محققان دانشگاه هاروارد به منظور پیشگیری از این تلفات، سه فاکتور ثابت شده برای جلوگیری از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را بررسی کردند. آ­ن­‌ها معتقد هستند که ترکیب این سه عامل، می‌تواند طول عمر ۹۴ میلیون انسان را تا بیش از ۲۵ سال افزایش دهد.

یافته‌های جدید حاکی از این است که کاهش فشار خون، کاهش نمک مصرفی و حذف چربی ترانس از رژیم غذایی افراد می­‌تواند از میلیون‌ها مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. به گفته محققان آمریکایی رعایت این سه عامل بسیار مهم است زیرا فشار خون بالا، خطرناک‌ترین عامل برای گسترش بیماری قلبی است. مصرف نمک زیاد، خطر سکته‌های قلبی را به همراه دارد و چربی ترانس که در بسیاری از غذاهای فست‌فود امروزی وجود دارد، می­‌تواند سلامت قلب و عروق را به طور جدی به خطر بیندازد،

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد رعایت این سه فاکتور، می‌تواند حدود دو سوم مرگ‌های قبل از ۷۰ سال را به تاخیر بیندازد. بنابراین کشورهای جهان باید تمرکز خود را بر ارتقا سطح آموزش در مورد خطرات مصرف نمک زیاد، فراهم کردن داروهای ضد فشار خون و ایجاد سیاست‌های بهتر برای ترویج فرهنگ سلامت اختصاص دهند.

نتایج این مطالعه در مجلهCirculation  منتشر شده است.

کد خبر 378878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.