راه ارزانی زمین و مسکن خوانسار هموار شد

خوانسار _ فرماندار خوانسار از اجرای طرح‌هایی باهدف کاهش قیمت زمین و مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور معاون وزیر صنعت در این شهرستان از پیگیری انجام شده برای راه‌اندازی کارخانه فراز باطری خبر داد و اظهار کرد: این کارخانه با تولید چهار میلیون باطری در سال زمینه اشتغال ۶۰۱ نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: پیگیری برای وصول مطالبه ۹۰۰ میلیون تومانی کارخانه شفق از بهران موتور گلپایگان، تأمین مواد اولیه کارخانه کیمیا آریا، تخصیص تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی به کارخانه صنایع نخ و راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات از دیگر نتایج سفر معاون وزیر بود.

تا اطلاع ثانوی مجوز بنگاه معاملات املاک صادر نمی‌شود

فرماندار خوانسار تصریح کرد: رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان مانند درخواست دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بخش آی سی یو، پرداخت مطالبه دیون شرکت‌های دارویی، درخواست متخصص داخلی و گوارش و نورولوژی، درخواست صدور پروانه مطب برای پزشکان و تخصیص دو میلیارد تومان برای هتلینگ بخش دیالیز، استاندار شدن آسانسورهای بیمارستان فاطمیه(س) در این سفر مطرح شد.

وی از اختصاص ۳۰ هکتار زمین‌ محدوده شهری برای ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی با هدف کاهش قیمت مسکن و زمین در این شهرستان خبر داد و افزود: افزایش قیمت زمین و مسکن هر چهار سال یکبار عادی است و افزایش بی‌سابقه بهای مسکن در اسفندماه به دلیل اشباع بازار ارز و سوداگری سودجویان بود.

فرماندار خوانسار گفت: صادر نکردن مجوز تأسیس بنگاه معاملات املاک تا ثبات قیمت، استفاده از کارشناسان بومی در قیمت‌گذاری زمین و مسکن متناسب با توان خرید مردم و جلوگیری از قیمت گذاری نجومی، مهم‌ترین اقدامات در جهت کاهش قیمت مسکن و زمین در شهر خوانسار است.

جوانان خوانساری خانه‌دار می‌شوند

کمالی از انعقادی تفاهم‌نامه‌ای با بخش خصوصی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای جوانان و افراد ناتوان از خرید مسکن این شهر خبر داد و افزود: توسعه شهر باید در چهار جهت جغرافیایی باشد، اما خوانسار تنها در دو جهت توسعه یافته و متأسفانه بعضی تفکرات مانع توسعه متوازن شهر باعث تمرکز امکانات در مرکز شهر شده است.

وی با بیان اینکه در مدت دو ماه آینده مشکل تغییر کاربری در شهرستان برطرف و ۳۰ هکتار زمین برای ساخت و ساز افزوده خواهد شد، یادآور شد: اگر بافت فرسوده و قدیمی شهر نوسازی شود قیمت مسکن کاهش می‌یابد.

نباید برای کسب درآمد تراکم فروخت

فرماندار خوانسار در پاسخ به سوالی مبنی بر نارضایتی مردم از ممنوعیت صدور مجوز ساخت و ساز بیش از دو طبقه در این شهر، عنوان کرد: قانون باید در مراحل بدوی و تجدید نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ ممنوعیت صدور مجوز بیش از دو طبقه را اعمال کند و اقدام این کمیسیون در صدور مجوز سازه‌های چهارطبقه تخلف بوده است.

کمالی تأکید کرد: راه درآمدزایی در خوانسار فروش تراکم نیست، شورای شهر و شهرداری باید با استفاده از منابع شهری به دنبال درآمدزایی باشد نه از طریق صدور مجوز غیر قانونی برای ساخت و سازهای چهار یا شش طبقه که به فاجعه‌ای بزرگ برای آینده تبدیل شود.

گردشگری شاه‌کلید توسعه خوانسار

وی با بیان اینکه تنها راه اشتغالزایی در شهر توسعه گردشگری است، خاطرنشان کرد: شهر باید توسعه یابد و یکی از دلایل تغییر مکان برای حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری توسعه شهر بود.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه مکاتباتی در وزارت ارشاد برای جذب بودجه مجتمع فرهنگی خوانسار انجام شده است، تأکید کرد: تعهدات دولت قبل باید محقق شود، اما میزان تعهدات دولت نهم و دهم فراتر از توان بوده تاجایی که پروژه‌های زیادی با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی معوق مانده و سرمایه‌ها ملی مستهلک شدند.

کمالی واگذاری بعضی سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی را راهکاری موثر در نگهداری این مکان‌ها دانست و افزود: با پیگیری انجام شده از طریق وزارت ورزش و جوانان، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیر استخر ورزشی درخواست شده است.

کد خبر 378877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.