۹هزارو ۴۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان فعال است

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اعلام کرد: ۹هزارو ۴۰۰ واحد صنعتی در این استان فعال است که پنج هزارو ۷۰۰ واحد آن در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حسینی در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو اظهار کرد: اکثر واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اصفهان در زمینه تولید قطعات خودرو فعالیت می کنند و توانمندی بالایی دارند.

وی افزود: بیشتر واحدهای صنعتی استان اصفهان در شهرهای گلپایگان، نجف آباد و نائین مستقر هستند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه در این استان ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد، افزود: براساس این آمار هشت درصد شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در استان اصفهان واقع شده است.

وی ادامه داد: در قالب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه که سال گذشته ابلاغ شده، برای حمایت از خوشه های کسب و کار کمک های خوبی در نظر گرفته شده که صنعتگران می توانند از این اعتبارات استفاده کنند.

حسینی ادامه داد: سه بانک عامل در استان اصفهان شامل بانک آینده، سینا و بانک توسعه صادرات تسهیلات کم بهره را به واحدهای صنعتی ارائه می کنند تا مسیر رونق تولید با عزم بیشتر پیش رود.

بومی سازی بیش از صدقطعه با همکاری شرکت های قطعه سازی داخلی

در ادامه این مراسم مدیرارتباطات شرکت خدمات فنی رنا (خدمات پس از فروش سایپا دیزل) گفت: بیش از صدقطعه را با همکاری شرکت های قطعه سازی داخلی بومی سازی کردیم که مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

محمدرضا محمدبیگی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم اصفهان را به زنجیره مصرف کنندگان اضافه کنیم.

وی ادامه داد: شرکت خدمات فنی رنا به عنوان ارائه کننده خدمات پس از فروش سایپا دیزل در صنعت حمل ونقل کشور با بیش از ۶۰ سال قدمت جزء شرکت های خوشنام عرضه محصولات محسوب می شود.

 مدیرارتباطات شرکت خدمات فنی رنا با بیان اینکه شرکت های خدمات پس از فروش برای تأمین قطعات در دوران گارانتی دغدغه دارند و سعی می کنند مشتریان خود را در این برهه زمانی راضی نگه دارند، افزود: این درحالی است که در سال های پس از اتمام گارانتی این امکان برای مشتریان وجود ندارد که بتوانند از قطعات اصلی خودرو استفاده کنند؛ از این رو سال گذشته با تغییر رویکرد داخلی سازی قطعات را آغاز و عرضه آن را انجام دادیم که ماحصل آن کاهش ۵۰درصدی قیمت قطعات و افزایش رضایتمندی مشتریان بود.

وی خبراز برگزاری یک همایش تخصصی برای معرفی توانمندی های شرکت خدمات فنی رنا به تمام صنعتگران و تأمین کنندگان لوازم یدکی خودرو داد و گفت: این همایش روز پنجشنبه هفته جاری در هتل آسمان برگزار می شود.

صنعت خودرو سیاسی شده است

مدیرعامل گروه صنعتی همگام در ادامه این آیین طی سخنانی اظهارکرد: صنعت خودرو در کشور ما سیاسی شده به طوری که حتی مجلس شورای اسلامی نیز درگیر خودرو شده درحالیکه این موضوعات ارتباطی به مجلس ندارد و تنها مربوط به عرضه و تقاضا است.

دبارزارع افزود: اگر قیمت خودرو به موقع افزایش یافته بود، امروز حاشیه بازار نداشتیم، اگر سال گذشته به محض افزایش نهادها، قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می کرد شاهد مشکلات امروزی نبودیم.

وی تأکید کرد: اگر اجازه دهیم صنعت خورو از حالت سیاسی خارج شود می تواند رقابت کند، اینکه درحال حاضر پیش فروش خودروها ظرف یکساعت انجام می شود نشان از این دارد که عطش زیادی در بازار وجود دارد چرا که حاشیه بازار خودرو چند برابر شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی همگام تأکید کرد: هرگاه در مدیریت و مکانیزم ها دستکاری شده مشکلات زیادی به وجود آمده؛ دخالت های ابزاری ما را دچار مشکل می کند.

برای رفع مشکلات تدبیر به خرج دهیم

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان سخنران بعدی این مراسم بود که اظهار کرد: باید برای رفع مشکلات تدبیر به خرج داد و از جوانان متخصص استفاده کرد.

عباس علی جوادی ادامه داد: به جای اینکه دنبال هستیم قطعات مشابه را از جاهای دیگر تأمین کنیم، باید به جوانان خودمان باور داشته باشیم چرا که آن ها می توانند تولیداتی باکیفیت تر از نمونه مشابه خارجی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سیاست های شورای شهر اصفهان احیاء شهر از نظر زیست محیطی است، گفت: بیشتر روزهای سال هوای شهر اصفهان آلوده است از این رو سیاست گذاری شده تا اصفهان را به شهری زیست پذیر تبدیل کنیم.

عضوشورا اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان مدیران شهرداری و شهروندان را توصیه می کند که برای حفظ اشتغال، رونق اقتصادی، ارتقاء گردش مالی و افزایش نقدینگی از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی درخصوص انجام پیش فروش محصولات ایران خودرو در زمانی اندک گفت: این موضوع نشان از افزایش کیفیت محصولات صنایع خودروسازی دارد.

مسئول خودکفایی مواد اولیه، خودروساز نیست

معاون طراحی و توسعه محصول جدید گروه صنعتی ایران خودروگفت: مسئول خودکفایی مواد اولیه، خودروساز نیست و البته درخصوص قطعات الکترونیک انتظار این است که تولیدات صدرصد داخلی باشد.

عادل پیرمحمدی افزود: درپروژه ۳۰۱، ۶۰درصد ورق های مورد نیاز را از تولیدات داخلی تأمین می کنیم اما ۴۰درصد باقیمانده قابلیت ساخت داخل میسر نیست.

وی ادامه داد: انتظار از خودروسازان خودکفایی است اما این انتظار الزاماتی دارد که اصلی ترین آن مربوط به مواد اولیه است.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو تأکید کرد: استانداردهای حاکم بر قطعات خودرو مشخص است و ما براساس تست نهایی قطعات اقدام می کنیم.

کد خبر 378870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.