قطعه سازان ۴۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های خودروسازی طلب دارند

رییس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان گفت: کل میزان مطالبه قطعه سازان از شرکت های خودروسازی ۴۰۰ میلیاردتومان است که قرار بود بخش زیادی از آن ظرف ۱۲۰روز پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا ابراهیم احمدی در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو اظهار کرد: گاهی مطالبات به قدری زیاد است که در بازه زمانی ۱۲۰ روز امکان پرداخت آن وجود ندارد، البته در حال حاضر مهم ترین مشکل قطعه سازان این است که قطعاتی را که باید خریداری کنیم «نقدی است».

وی با بیان اینکه صدهزارمیلیاردتومان گردش مالی در صنعت خودروسازی وجود دارد، افزود: با نگاهی که به صنعت خودرو از سال ۹۱ به بعد شده و خودروسازان نتوانستند نسبت به سایر صنایع آزادی عمل داشته باشند، مشکلات در این بخش زیاد شد.

رییس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان استان اصفهان ادامه داد:سال گذشته صنایعی همچون فولاد، آلومینیوم و مس توانستند به دلیل تحمیل هزینه های تولید افزایش قیمت داشته باشند اما صنعت خودرو مورد بی مهری قرار گرفت و البته پیش فروش ها نیز آن ها را تحت فشار گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر می توان با بومی سازی قطعات بیشتر چالش های ایجاد شده را به فرصت تبدیل کرد.

احمدی تصریح کرد: بیشترین عمق ساخت داخل قطعات خودروهای سواری را استان اصفهان داشته است که امیدوارم عمق داخلی سازی بازهم در این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 378869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.