تمام نیازهای فناورانه برای صنعتگران را فراهم می کنیم

مدیرعامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو(ساپکو) گفت: ساپکو با نگاه و تیم جدید خود درصدد است تمام نیازهای فناورانه در حوزه های مختلف را برای صنعتگران فراهم کرده و از آن ها حمایت ویژه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا منصور منصوری در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو اظهار کرد: امسال صنعت خودروسازی و قطعه سازی با توجه به شرایط تحریم با مشکلات زیادی مواجه شده است و دلیل حضور ما در این نمایشگاه حامل این پیام روشن است که در شرایط سخت باید بیشتر به هم توجه کنیم تا خوداتکایی اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان توانمندی های زیادی دارد، افزود: از نظر رنکینگ فروش این استان به لحاظ میزان فروش قطعات به گروه صنعتی ایران خودرو در مقام چهارم و به لحاظ تأمین مواد اولیه مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو(ساپکو) خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵درصد ورق مورد نیاز درصنعت خودروسازی ازفولاد تأمین می شود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم باتوجه به تحریم های ظالمانه بهترین فرصت فراهم شده تا با هم افزایی و برنامه ریزی مناسب و مدل همکاری تجربه شده در کشورهای صنعتی گام های مهمی برداریم.

منصوری با بیان اینکه شرکت ساپکو درصدد برآمده درخصوص خودکفایی قطعاتی که از خارج وارد می شود اقدامات خوبی انجام دهد، افزود: درخصوص خودروهای جاری ۲۰۰ پروژه تعریف شده که ۱۸۰ میلیون یورو برای تأمین قطعاتی که سازندگان وارد می کنند، در نظر گرفته شده و این رقم مربوط به یک میلیون تولید برای دوسال درنظر گرفته شده است چون برای تولید برخی قطعات باید خط جدید تعریف شود.

وی اظهارکرد: ۵۵ میلیون یورو در قالب صد قطعه درخصوص قطعاتی که خریدخارج توسط ما انجام می شد درنظر گرفته شده که خوشبختانه ۲۰مورد از قطعات را داخلی سازی کرده و به تولید انبوه رسانده ایم.

مدیرعامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو(ساپکو) تصریح کرد: درخصوص مواد اولیه که سهم زیادی درتولید قطعات خودرو دارند و ۵۵ تا ۶۰درصد قطعات را از نظر ارزشی مربوط به مواد اولیه می دانیم، شاهد ۸۵درصد خودکفایی درخودروهای جاری هستیم چرا که نگاه توسعه ای در گروه صنعتی ایران خودرو علی رغم شرایط تحریم، تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ پروژه برای تأمین مواد اولیه تعریف شده که نیمی از آن مربوط به مواد اولیه فلزی و ۵۰درصد مربوط به مواد اولیه پلیمری است و حدود ۶۵ میلیون یورو به این حجم از قطعات باز می گردد، تأکید کرد: بخش خودکفایی آیتم بسیار مهمی است تا بتوانیم تعهدات خودمان را در تحویل به موقع خودرو به مشتریان عملی کنیم.

منصوری افزود: نگاه ویژه در شرکت ساپکو این است که همکاری تنگاتنگی با انجمن قطعه سازان داشته باشیم از این رو هفت استان از جمله اصفهان را به صورت پایلوت در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه دربخش توسعه محصولی پروژه های جدیدی از جمله خودروی ۲۰۷ پاناروما تعریف شده که امیدواریم پیش فروش آن به زودی انجام شود، اظهار کرد: دناپلاس با گیربکس اتوماتیک از دیگر پروژه های توسعه محصولی بوده که روز شنبه هفته جاری پیش فروش آن انجام شد.

مدیرعامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو(ساپکو) ادامه داد:  پروژه ملی و مهم ما تولید خودروی ۳۰۱ است که با توجه به اینکه ۶۵ میلیون سرمایه گذاری صورت گرفته تا حال حاضر برای این پروژه، نیاز است سرمایه گذاری برای تکمیل پروژه انجام شود تا بتوانیم تا پایان سال این پروژه را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به صادرات محصولات ایران خودرو اظهار کرد: باتوجه به نوسانات نرخ ارز و تجربه ساخت قطعات می توانیم برای صادرات قطعات برنامه ریزی کنیم، البته این موضوع جزء مأموریت های شرکت ساپکو است.

منصوری تأکید کرد: با سه حوزه خودکفایی، توسعه محصولی و صادرات، زنجیره تأمین از حالت فعلی که فقط تولید قطعات خودروهای جاری است نگاه تحقیقاتی، توسعه ای و طراحی حاکم خواهد شد.

وی درخصوص بدهی شرکت های خودروسازی از جمله ایران خودرو به قطعه سازان گفت: چهارهزارمیلیاردتومان تسهیلات توسط دولت به خودروسازان درنظر گرفته شده تا بین قطعه سازان تقسیم شود که امیدواریم این رقم تخصیص پیدا کند تا سازندگان تولیدات خود را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو(ساپکو) با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز قطعه سازان داخلی را با چالش مواجه کرده است، افزود:ما مجبور بودیم به تولید محصولات ادامه دهیم و ماحصل این اتفاق بود که خودروهایی با کسری قطعات تولید شد ولی با این شرایط ۱۶هزار دستگاه خودرو توسط ایران خودرو تحویل مشتریان شد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین می توان گفت درصد خودکفایی گروه صنعتی ایران خودرو ۷۸ درصد است، افزود: مطمئناً میزان خودکفایی به صفر نمی رسد زیرا هنوز برای تأمین برخی از مواد اولیه خاص خرید خارجی انجام می شود.

منصوری درخصوص پیش فروش محصولات ایران خودرو گفت: پیش فروش های کوتاه زمان، مسئولیت مارا افزایش می دهد و تکمیل ظرفیت پیش فروش ها در کمترین زمان علاقه مندی مردم به خرید محصولات ایران خودرو را نشان می دهد وهمین موضوع انگیزه تولید با کیفیت و تحویل در زمان مقرر را افزایش می دهد.

کد خبر 378868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.