۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
بسته سیاسی شبانگاهی ایمنا

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی شبانگاهی خود به ارائه اخبار منتشر شده طی امروز می پردازد:

گشایش‌های جزعی در حصر 

محمد حسین کروبی فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا گشایشی‌هایی که در مورد میرحسین موسوی و زهرا رهنورد صورت گرفته، در مورد آقای کروبی هم انجام شده است، گفت: در سال ۹۸ ماموران امنیتی یک سری گشایش‌هایی را ترتیب دادند از جمله اینکه گفتتد می‌توانیم برای محصوران ماهواره نصب کنیم.

وی افزود: با اینکه آقای کروبی در ابتدا زیاد موافق این کار نبودند، اما با صحبت خانواده مبنی بر اینکه اگر این کار انجام بشود خوب است، پذیرفتند.

کروبی با اشاره به اینکه کانال‌های محدودی برای آقای کروبی باز است، گفت: برای ایشان ماهواره گذاشتند اما شبکه‌های خیلی کمی را باز گذاشته‌اند. این شبکه‌ها تنها محدود به چند شبکه خبری فارسی است.

فرزند مهدی کروبی افزود: علاوه بر  نصب ماهواره گفته شده که خواهر، خواهر زاده‌ها و برادرزاده‌ها هر موقع که بخواهند می‌توانند بدون هماهنگی قبلی به ملاقات ایشان بیایند.

وی درباره اینکه آیا تلفن همراه هم در اختیار ایشان قرار گرفته است، گفت: تلفن در اختیار ایشان نیست ولی مادرم مدتی است که مشکلی ندارند از اینکه موبایل به منزل ببرند.

محمدحسین کروبی با اشاره به اینکه پیشنهاد گشایش در حصر بعد از ایام تعطیلات نوروز انجام شده است، گفت: در مدت هشت سالی که از حصر گذشته است، متاسفانه هنوز هیچ حکم قضایی به ما نشان نداده‌اند. حتی حاضر به برگزاری محاکمه هم نیستند و محصوران همچنان بلاتکلیف هستند

دستگیری مدیرعامل فراری بانک سرمایه در اسپانیا

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه صبح امروز-سه‌ شنبه ۲۱ خردادماه - در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌ مقام برگزار شد. در این جلسه قاضی مسعودی مقام به رییس اوین به دلیل تاخیر در اعزام متهمان به دادگاه تذکر داد. وی در پایان این جلسه با بیان اینکه  فردا ۲۲ خرداد ماه ساعت ۹ صبح جلسه بعدی دادگاه تشکیل خواهد شد، خطاب به وکیل مدافع احسان دلاویز اظهار کرد: سعی می‌کنیم فردا یک یا دو ساعت دفاعیات شما را استماع کنیم و پس از آن کیفرخواست مدیران بانک سرمایه قرائت خواهد شد. همچنین نماینده دادستان تهران از بازداشت حیدرآبادی مدیرعامل فراری بانک سرمایه در اسپانیا توسط پلیس اینترپل خبر داد و افزود: تشریفات قانونی برای عودت ایشان به ایران در حال انجام است.

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به اعلام شماره تلفن گزارش بدحجابی

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیراً شماره تلفنی از سوی دادستانی برای گزارش بدحجابی اعلام شده، آیا این اقدام، موازی‌کاری با نیروی انتظامی محسوب نمی‌شود و این مساله می‌تواند به‌نوعی به تخریب امنیت منجر شود؟ گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و ناظر به موارد علنی است و به هیچ عنوان وارد حریم خصوصی افراد شدن و تحقیق و تفحص برای این قبیل از امور، اجازه داده نشده است.

وی افزود: ما و پلیس همکار هم هستیم و پلیس ضابط قضائی است و موازی کاری بین قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیست. این موضوع هم اگر در چارچوب قانون امر به معروف و نهی از منکر باشد، حمایت می‌شود و فرقی نمی‌کند از ناحیه شهروندان یا پلیس باشد. ولی اگر کاری خارج از قانون انجام شود مورد حمایت ما نیست.

تصویب کلیات طرح شفاف‌سازی بودجه شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز - سه‌شنبه بیست و یکم خردادماه - مجلس طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۶ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و در نهایت از ۲۲۰ نفر نماینده حاضر در جلسه با ۱۶۲ رأی موافق، ۳۰ رأی ممتنع و دو رأی مخالف با کلیات این طرح موافقت کردند.

در صورت تصویب جزئیات این طرح دولت مکلف خواهد شد تا بودجه شرکت‌های دولتی و نهادهایی را که به نحوی از انحا از بودجه عمومی استفاده می‌کنند به صورت جداگانه تا پایان مهرماه هر سال به انضمام گزارشی از آخرین وضعیت مالی آنها به مجلس تقدیم کند.

ناراحتی ستون پنجم دشمن از کاهش قیمت ارز

حشمت‌الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار، گفت: برخی این تحلیل را مطرح می کنند که دولت قیمت ارز را به صورت مصنوعی پایین نگه داشته است برای اینکه به مردم اعلام کند که فعالیت های سیاسی نتیجه داده است که برای این نوع تحلیل متاسفم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از جریانات سیاسی و رسانه ای حاضرند که فشار بر مردم حفظ شود و دولت نتواند قیمت ارز را کنترل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: آن دسته از جریاناتی که از کاهش قیمت ارز و شرایط کنونی ناراضی هستند، هر ظاهری هم که داشته باشند، کاسبان تحریم و ستون پنجم دشمن هستند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران سفری چند ماموریتی است که ژاپنی ها سعی می کنند به عنوان نوعی سفر میانجی گرایانه از آن یاد کنند، تصریح کرد: انتظار ما این است سفر دو جانبه شود، البته این موضوع اولین و آخرین سفر مقامات بلند مرتبه خارجی به ایران نخواهد بود، چرا که کشورهای مختلفی هستند که دوست آمریکا هستند، اما بر سر برجام با آمریکا مشکل دارند و سعی می کنند که روابط و دیپلماسی را با ایران تقویت کنند.

قیمت دلار کاهش یافت کیهان عصبانی شد!

پرونده نجفی به قدری روشن است که نیازی به تحقیقات اضافی نداشت

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: پرونده نجفی به قدری روشن است که نیازی به تحقیقات اضافی نداشت. وی ادامه داد: پرونده از منظر قضایی یک پرونده قتل جنایی خانوادگی و کاملاً روشن است و از بعد قضایی و تحقیقات، همکاران ما در دادسرا با هیچ ابهامی مواجه نبودند. هم اقاریر و هم بررسی صحنه جرم و تحقیقات پلیس و پزشکی قانونی انجام شده و به قدری روشن است که نیازی به تحقیقات بیشتر نداشت.

نباید در تأیید صلاحیت افراد تسامح و خلاف قانون عمل شود

آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار جهرمی، در همایش بصیرت ناظرین شورای نگهبان شهرستان جهرم فارس گفت: در تأیید یا رد صلاحیت‌ها باید سلایق شخصی کنار گذاشته شود و آنچه در این زمینه اهمیت دارد عمل به قانون و شرع مقدس اسلام است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نباید در تأیید صلاحیت افراد تسامح و خلاف قانون عمل شود و هدف شورای نگهبان عمل به قانون و رعایت شرع مقدس است. باندبازی، حزب‌گرایی، قوم و خویش‌بازی خلاف قانون است و یک ناظر شورای نگهبان باید در مقام نظارت هیچ فرقی میان برادرش و سایر افراد قائل نباشد.

وسواسی بودن و نامتعادل عمل کردن نیز امری غلط است و مفهوم انقلابی‌بودن، بی‌ضابطه عمل کردن نیست و باید قانون اساسی معیار باشد. درست است که مشکلات داخلی و خارجی سبب شده تا گلایه‌هایی در جامعه وجود داشته باشد، اما مردم تمام مسائل را به یکدیگر پیوند نمی‌زنند و با بصیرت و صبر انقلابی خود در مناسبت‌های مختلف، این وفاداری به نظام و انقلاب را به اثبات می‌رسانند. مردم به مبانی و ارزش‌های انقلاب توجه دارند و حضور درخشان مردم در تشییع طلبه همدانی و امام جمعه کازرون، مورد تحسین همگان بود.

پروانه سلحشوری: امین فردین برای من پرونده سازی کرد

هر زمان حرفی بزنم یا نطقی کنم یا توییت و یادداشتی منتشر کنم، توپخانه تخریب‌شان فعال می‌شود. در یک فیلم نیم‌ ساعته ۱۵ شرکت برایم درست کردند. حتی اسم و تعداد فرزندانم را هم در آن فیلم به اشتباه گفته بودند. همین آقای امین فردین که حالا همه می‌دانند چه کسی است. واقعا نمی‌دانم پرستوسازی واقعیت دارد یا نه، ولی چیزی هست که خیلی بر سر زبان‌ها افتاده و همه می‌گویند پرستو. راست و چپ، مردم سیاسی و غیر سیاسی همه اشاره می‌کنند که پرستوسازی رخ می‌دهد و شخصیتی که قربانی شده پرستو بوده.

نزار زکا به درخواست میشل عون و با وساطت سید حسن نصرالله آزاد شد

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران نزار زکا شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دو جانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد.

هیچ کشور سومی در آزادی زکا نقش نداشت و این اقدام صرفاً بنا به درخواست "میشل عون" رئیس جمهور لبنان و وساطت "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.

برخوردی که طی مدت بازداشت در تهران با "نزار زکا" صورت گرفت به طور کامل با معیارهای قانونی و رعایت حقوق قضائی و انسانی محکومان مطابق بود و حتی خدمات و تسهیلاتی که به او ارائه شد، بیشتر از خدماتی بود که به دیگر زندانیان ارائه می شود.

براساس مستندات دستگاه امنیتی ایران، نزار زکا با دستگاه اطلاعات آمریکا علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته وپس از سپری کردن۴ سال از مدت محکومیت ۱۰ ساله با ارائه وثیقه از امتیاز آزادی مشروط استفاده کرد.

کد خبر 378864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.