ساخت و ساز بدون پروانه و خلاف مقررات ممنوع!

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: افرادی که بدون پروانه ساختمانی یا خلاف مقررات، ساخت و ساز انجام می‌دهند، یقین داشته باشند که با نیروهای کنترل و نظارت شهرداری برای جلوگیری از تخلفات رو به رو خواهند شد.

غلامعلی فیض‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری باید ظرف مدت یک هفته پرونده جلوگیری از ساخت و ساز مالکانی که خلاف مقررات اقدام کرده‌اند را به کمیسیون ماده صد ارسال و اخطار لازم را به مالک اعلام کند، البته مالک به مدت ۱۰ روز حق دفاعیه دارد.

وی با تاکید بر اینکه پرونده در کمیسیون ماده صد به صورت فردی رسیدگی و نتیجه به منطقه مربوطه ارجاع داده و شهرداری و مالک نیز می‌تواند به رأی صادر شده اعتراض کند، گفت: در صورت اعتراض مالک و یا شهرداری پرونده نیز به کمیسیون تجدید نظر ارسال می‌شود و نتیجه پرونده توسط این کمیسیون نیز قطعی خواهد شد، اما اگر مالک و یا شهرداری اعتراضی نکند نتیجه رای صادر شده نهایی خواهد شد.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان ادامه داد: زمانی که رای قطعی شد در آن ذکر می‌شود که رأی پس از قطعیت ظرف مدت سه ماه نیز در دیوان عدالت قابل بررسی است، گفت: در دیوان عدالت نیز رأی بررسی و چنانچه در آن مشکلی وجود داشته باشد، رأی صادره لغو و پرونده نیز به کمیسیون مربوطه ارسال خواهد شد تا تصمیمگیری‌های لازم بار دیگر صورت بگیرد.

وی گفت: همچنین بعد از رای مجدد کمیسیون، مالک می‌تواند بار دیگر به دیوان شکایت کند و دیوان طبق ماده ۶۳ درصورتی که کمیسیون از کارشناس استفاده نکرده باشد می‌تواند خود پرونده را بررسی کند.

فیض‌اللهی افزود: اگر مالک ساخت و ساز خود را براساس قانون و مقرارت انجام دهد، هیچ ضرری نمی‌بیند و اگر نیاز به تغییر ساخت باشد، می‌تواند برای اصلاح پروانه به شهرداری مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه برخی تخلفات با جریمه برطرف می‌شود، گفت: درهای سرتا سری، بالکن در ارتفاع کمتر از چهارمتر، طبقه اضافه، مشرفیت به همسایه و کسر پارکینگ از خط قرمزهای کمیسیون ماده صد به شمار می‌رود و حکم تخریب دارد.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: در گذشته بررسی پرونده‌ها سه تا چهار ماه به طول می‌انجامید، اما با راه انداری سیستم محاسباتی «سرای ۸» پرونده‌ها در مدت ۲۴ ساعت بررسی و نتیجه آن به مالک یا مالکان اعلام می شود.

کد خبر 378832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.