۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
جای خالی طراحی لباس برای آقایان

در ایران طراحی لباس برای خانم ها کاربرد بیشتری دارد طراحان لباس بیشتر خانم هستند و بازار هدفشان را خانم ها تشکیل می دهند؛ تعداد طراحان مرد، نسبت به خانم های طراح بسیار کمتر است و هنوز آقایان به این باور و اعتقاد نرسیدند که یک طراح می تواند بر اساس استایلشان، پوشش استاندارد و مناسب آنها را طراحی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور فدوی از جمله معدود طراحان لباس آقhست که مدتی است برند شخصی خود را راه‌اندازی کرده است. او متولد سال ۱۳۶۳ در اصفهان و فارغ التحصیل رشته سخت افزار کامپیوتر است. از دوران کودکی دغدغه و اصراری بر روی طراحی لباس و مسایل مرتبط به آن داشته و علاقه مندی خود را ابراز کرده است.  فدوی در این زمینه به ایمنا می گوید : " به این نتیجه رسیدم که در طراحی لباس و این رشته می توانم بهتر باشم، بنابراین کم کم تصمیم گرفتم با مطالعه و گذراندن دوره های مرتبط، خود را آماده کرده و وارد این عرصه شوم."

اصرار دارم بهترین ها را انجام دهم

این طراح پیرامون شکلگیری برند خود ، این چنین می گوید: " اکثر لباس های شخصی ام را خودم طراحی می کردم. لحظه ای از زندگی ام فرا رسید که فکر کردم باید کاری کنم که از هر لحظه آن لذت ببرم و اصولا زمانی که می خواهم کاری را انجام دهم، اصرار دارم بهترین باشد. راه اندازی برند من با اصرار دوستان انجام شد که معتقد بودند حتما نباید یک شروع طوفانی داشته باشم. یک سال و نیم پیش با صحبت دوستان و ارائه کارهای اولیه، برند من متولد شد. در ابتدا تنها دوستان و آشنایان که طراحی های قبلی من برای خودم را دیده بودند اعتماد می کردند، اما حالا به جایی رسیده ام که اعتماد به نفسم بیشتر شده و سعی در گسترش برند دارم ."

طراحی لباس برای خانم ها، تنوع بیشتری دارد 

فدوی با اشاره به جای خالی طراحی لباس برای آقایان به ویژه در اصفهان معتقد است: "طراحی لباس برای خانم ها تنوع بیشتری دارد و به دلیل بیشتر بودن تکه های لباس آنها، طراحی برایشان برجسته تر است. در زمان شروع کار من نهایتا دو یا سه برند رسمی طراحی لباس مردانه وجود داشت . البته کسانی بودند که خارج از قالب برند و به شکل شخصی طراحی می کردند."                                                                    

در ایران آقایان عجله‌ای لباس می‌خرند  

این طراح در پاسخ به این سوال که چطور می شود آقایان را متقاعد کرد تا به طراحان لباس اعتماد کنند و استایل خودشان را داشته باشند گفت: "متقاعد کردن مشتری برای خرید لباس و داشتن استایل ویژه فرق می کند. در ایران آقایان عجله ای لباس می خرند و خرید لباس و نحوه آن برایشان در درجه چهارم یا پنجم اهمیت است. بعد از خرید لباس تازه متوجه می شوند که خریدشان مشکل دارد و نمی توانند به راحتی آن را سِت کنند. من اصرار داشتم لاینی داشته باشم که طراحی شخصی انجام دهم که البته جا انداختن آن کار سختی است. این خیلی بهتر است که به جای آن که در مغازه ها دنبال لباس بگردیم، یک نفر همه لباس هایمان را با توجه به سبک و سلیقه و اندازه و داشته هایمان طراحی کند. اما طول می کشد تا کسی به شما اعتماد کند که می توانی همیشه خوش لباس نگهش داری . "                                                      

کار من به مرور برای مخاطب عادی  شد

فدوی درباره بازخوردها نسبت به کارش به ایمنا می گوید: "در ابتدا واکنش ها به کار من بسیار مثبت بود، چون شروع متفاوتی بود و جذاب به نظر می رسید. برای همه سوال بود که چرا لباس مردانه؟ وقتی تنوع لباس های زنانه اینقدر زیاد است . اما مثل همه چیزهای جدید به مرور عادی شد. "                                                                          

تهران قدر تولید داخل را بیشتر می دانند     

این طراح با اشاره به همکاری های تازه خود با طراحان تهرانی گفت: " در حال حاضر مشغول آماده سازی سفارش هایی از طراحان تهرانی هستم. آنجا جنس مشتری و نحوه برخورد با کار یک طراح، بسیار متفاوت است و قدر تولید داخل را بیشتر می دانند. اوایل تیر ماه از کالکشن جدیدم رونمایی می کنم که یک لاین آن لباس های زنانه است."                                                                                                                    

فدوی قدم بعدی خود را فروش آنلاین بیشتر و پیدا کردن لینک هایی می داند که بتواند کارهایش را در تهران به نمایش بگذارد.

کد خبر 378816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.