حریق در غرب کشور/اعلام آماده‌باش در کهگیلویه و بویراحمد

در بسته خبری امروز از حریق ۶۴ هکتار از مزارع و مراتع ایلام تا وقوع ۳ فقره آتش‌سوزی در مراتع همدان و جمع‌آوری کودکان کار در یاسوج را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

راه‌های کردستان نیازمند ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار 

کردستان: احسن علوی، نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای ادامه پروژه‌های حوزه راه استان نیاز است تا شاخص‌های این حوزه بهبود یابد.

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از گمرکات کردستان

کردستان: بختیار رحمانی‌پور، مدیرکل گمرکات کردستان گفت: ۴۰۷ هزار تُن کالا به ارزش ۲۲۹ میلیون دلار از گمرکات استان کردستان طی دو ماه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۹ درصدی وزنی را داشته‌ایم.

سزارین در کردستان به ۳۳ درصد کاهش یافته است 

کردستان: سیامک واحدی، رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت:  در حوزه درمان در سطح استان کردستان توانستیم سزارین را به ۳۳ درصد برسانیم و همچنین مرگ و میر مادران باردار را کاهش دهیم.

******************************************************************************************************************************

۴۵ درصد زایمان‌های استان "سزارینی" است

کرمانشاه: شیوا کاظمی، مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر کاهشی سزارین در استان، گفت: سال گذشته ۴۵ درصد زایمان‌های استان به شیوه سزارین انجام شد.

تصفیه ۹۰ درصد فاضلاب خانگی کرمانشاه در آینده نزدیک

کرمانشاه: فریدون یاوری، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که در زمینه مدیریت پساب‌های استان صورت گرفته، گفت: به زودی ۹۰ درصد فاضلاب استان تصفیه خواهد شد.

یک سوم فضاهای آموزشی استان کرمانشاه نیازمند نوسازی

کرمانشاه: مرزبان نظری،  مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: یک سوم فضاهای آموزشی استان نیاز به نوسازی دارند.

*******************************************************************************************************************************

اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد اعتبار ملی به طرح‌های کشاورزی استان

ایلام: محمد تراب میری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: بیش از دو هزار میلیارد اعتبار ملی در طرح‌های استان هزینه شده که بخش اعظم آن مربوط به طرح احیاء اراضی ایلام و خوزستان است که در فاز اول ۴۷ هزار هکتار شبکه مدرن ایجاد شده و ۱۷ هزار تجهیز و نوسازی اراضی آن به پایان رسیده است.

بازیافت بیش از ۳۰۰تن محلول آمین مستعمل در پالایشگاه ایلام

ایلام: اسماعیل محمودی عالمی، رییس واحد شیرین‌سازی گاز شرکت پالایش گاز ایلام از تصفیه وبازیافت بیش از ۳۰۰ تن آمین مستعمل این شرکت و استفاده مجدد در واحدهای شیرین‌سازی گاز خبر داد و گفت: با این اقدام بیش از ۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

۶۴هکتار از مزارع و مراتع استان طعمه حریق شد

ایلام: فرزاد یاسمی، ​معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گفت : در ۷۲ ساعت گذشته ۴۳ هکتار از مراتع طبیعی و ۲۱ هکتار از مزارع گندم در نقاط مختلف استان دچار حریق شد .

******************************************************************************************************************************

بیمه ۳ هزار زن خانه‌دار لرستان

لرستان: علی جهانی، مدیرکل تامین اجتماعی لرستان از بیمه شدن سه هزار زن خانه‌دار در این استان خبر داد.

آغاز جنگل‌کاری در کمندان

لرستان: شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در اولین بازدیدی که در سال جاری از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ازنا داشت، گفت: به‌منظور ایجاد منطقه تفریحی برای عموم، پروژه جنگل‌کاری در کمندان ازنا آغاز خواهد شد.

فعالیت ۳۱۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در لرستان

لرستان:  علی آشتاب، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۱۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان فعالیت می‌کنند.​

*******************************************************************************************************************************

بدهی مالیاتی ۲۵ میلیاردی واحدهای تولیدی همدان

همدان: محمد دلشادی، مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از بدهی مالیاتی ۲۵ میلیاردتومانی برخی از شرکت‌های تولیدی بزرگ استان خبرداد.

بازفعال‌سازی ۲ هزار واحد تولیدی در سالجاری

همدان: محسن صالحی‌نیا، مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی  ایران با بیان اینکه ۸۴۰ شهرک وناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری در کشور وجود دارد، گفت: ۲۲ درصد از این واحدها به دلایل مختلف با رکود مواجه هستند.

وقوع ۳ فقره آتش‌سوزی در مراتع همدان

همدان: اسفندیار خزائی، ​مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به آغاز فصل گرما و خشک شدن گیاهان یکساله در مراتع، از وقوع سه فقره آتش‌سوزی در مراتع استان خبر داد.

******************************************************************************************************************************

۲ هزار میلیارد حجم سرمایه‌گذاری صنعتی زنجان

زنجان: فتح‌الله حقیقی، ​استاندار زنجان گفت: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح پروژه‌های با پیشرفت بالا، حجم سرمایه‌گذاری صنعتی استان در سال‌جاری به دو هزار میلیارد تومان برسد.

بیش از ۲۲ درصد خانوارهای زنجانی مستاجر هستند

زنجان: مسعود بیات‌منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بیش از ۲۲ درصد خانوارهای شهر زنجان مستاجر هستند. 

حاشیه‌نشینی به افزایش آمار اعتیاد در خرم‌دره دامن زده است

زنجان: حجت محمدی، فرماندار خرم‌دره گفت: حاشیه‌نشینی به افزایش آمار اعتیاد در این شهرستان دامن زده است. 

****************************************************************************************************************************

کاهش تعداد بافندگان فرش دستباف چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: علیرضا جیلان، رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: هم اکنون۱۰۰ هزار بافنده فرش در چهارمحال و بختیاری قالی می‌بافند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته‌اند. 

توزیع بیش از ۲۳۷ تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: سعید جعفریان، مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری طی دو ماه گذشته ۲۳۷ تن و ۵۱۱ کیلوگرم گوشت قرمز گرم و منجمد در استان توزیع شده است. 

کیفیت بالای تولید گل شاخه بریده رز در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: ابراهیم شیرانی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: گل رز تولیدی استان به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است. 

******************************************************************************************************************************

کهگیلویه و بویراحمد ۳۴هزار بی‌سواد دارد

کهگیلویه و بویراحمد: هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴هزار نفر بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان وجود دارد.

جمع‌آوری کودکان کار، متکدیان خارجی و کولی‌های دوره گرد در یاسوج

کهگیلویه و بویراحمد: فرزاد غلامیان، رییس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج از جمع‌آوری کودکان کار، متکدیان خارجی و کولی‌های دوره گرد در شهر یاسوج خبر داد . 

اعلام آماده باش مقابله با حریق به کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: محسن جعفری نژاد بسطامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی به  همه همکاران خود برای ۷۲ ساعت آینده در مواجهه با وقوع آتش سوزی های ناشی از صاعقه در مناطق حفاظت شده استان آماده باش کامل اعلام کرد.

کد خبر 378806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.