احیای اصالت در پیاده‌راه استروگت

شهر کپنهاگ یکی از نخستین شهرهای اروپایی است که به جنبش تبدیل خیابان‌های مرکزی به پیاده‌راه پیوست؛ خیابان استروگت در کپنهاگ اصلی‌ترین خیابان این شهر است که به پیاده‌راه تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "کپنهاگ" در کشور دانمارک، از نخستین و موفق‌ترین شهرهای اروپایی است که برای جلوگیری از هجوم ترافیک، خیابان‌های اصلی شهر را بر روی خودروهای شخصی بسته است.

خیابان استروگت، با وجود اینکه یکی از شاهراه‌های اصلی این شهر است، در اواخر دهه ۵۰ میلادی تبدیل به پیاده‌راهی به طول ۲.۳ کیلومتر شد؛ این خیابان از میدان شهرداری آغاز می‌شود و تا میدان کانگزنیتور ادامه دارد.

وجود عناصر مهم و کابردی شهری مثل باغ‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، هتل‌های تاریخی و ایستگاه مرکزی مترو در خیابان استروگت، این خیابان را تبدیل به ستون فقرات شهر کپنهاگ کرده است.

استفاده از سنگفرش‌های مرغوب و مبلمان شهری متناسب با فضای بصری خیابان، موجب شده فضای تاریخی حاکم بر این خیابان، اصالت خود را در طول زمان حفظ کنند. این خیابان محل اصلی خرید سوغاتی برای گردشگران است.

نوازنده‌های خیابانی و برج مدور کپنهاگ، از دیگر جاذبه‌های این خیابان است. استروگت، این همه زیبایی را مدیون عناصر هویت‌بخش خود است که درگیر تجاری‌سازی نشده‌اند.

کد خبر 378795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.