۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
متروی تهران "پروژه ملی" است

شهردار تهران در صفحه توییتر خود نوشت: متروی تهران، فقط مسئله تهران نیست؛ مسئله ایران است و قطارهای حومه، سفرهای کاری هر روزه به تهران و وجود ادارات دولتی نشان می‌دهد تهران فقط تهران نیست و مسائل آن هم در انزوا و فقط با اتکا به منابع و امکانات خود شهر قابل حل نیست.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در صفحه توییتر خود آورده است: ۱/ متروی تهران یک "پروژه ملی" است و محدود به یک دولت و یک دوره شهرداری نیست. متروی تهران، فقط مسئله تهران نیست؛ مسئله ایران است و قطارهای حومه، سفرهای کاری هر روزه به تهران و وجود ادارات دولتی نشان می‌دهد تهران فقط تهران نیست و مسائل آن هم در انزوا و فقط با اتکا به منابع و امکانات خود شهر قابل حل نیست.

وی افزود: با این رویکرد از آقایان دکتر جهانگیری، معاون‌ اول رییس جمهوری و رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کردم از کارخانه واگن‌سازی تهران بازدید کنند. انشاالله دولت محترم که تا امروز مشارکت خوبی در این زمینه با شهرداری داشته در گشودن گره "افزایش واگن‌های مترو" گام‌های نهایی را بردارد.

حناچی تاکید کرد: کم کردن سرفاصله و افزایش تعداد قطارها گامی است در راستای افزایش ظرفیت مترو تهران از دو میلیون به هفت میلیون سفر در روز. تحقق این هدف، همراهی و هم‌افزایی تمامی نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد و امید دارم در سایه هماهنگی‌های صورت پذیرفته و حمایت‌ دولت محترم در تامین منابع مالی مورد نیاز، کارخانه واگن‌سازی تهران که یک اتفاق بزرگ ملی و افتخار نظام است به حداکثر بهره‌وری و ظرفیت تولید رسیده و علاوه بر تهران نیاز کلان‌شهرهای کشور را نیز در زمینه تامین واگن مترو مرتفع نماید.

معاون رییس جمهوری، شهردار تهران و وزیر صمت روز گذشته (دوشنبه) را با مترو به محل کار خود رفتند؛ البته بعد از بازدید از کارخانه واگن‌سازی تهران که با تماس‌های مستقیم و بی‌واسطه با کارگران همراه بود. متروسواری آن‌ها سوژه خبرنگاران و عکاسان شد و موقعیتی مناسب برای گفت‌وگوی مستقیم و بدون واسطه با شهروندان تهران فراهم آورد.

کد خبر 378791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.