تئاتر از بزرگترین ابزارهای فرهنگ‌سازی در جهان است

کارگردان نمایش خانه گفت:  تئاتر اصفهان، افراد حرفه ای که کارهای بزرگ و شریفی ارائه می دهند کم ندارد اما از شهری که سابقه طولانی در تئاتر داشته بیشتر از این انتظار می رود و باید از هنرمندان آن حمایت شود؛ چرا که تئاتر یکی از بزرگترین ابزار فرهنگسازی و شعورسازی در جهان است.

عماد قلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص "تئاتر خانه" که در اصفهان روی صحنه می برد، اظهار کرد: نمایشنامه "تئاتر خانه" که در انتظار بازبینی است توسط نغمه ثمینی نوشته شده است که در کارنامه کاری خود متن شاهکار سریال شهرزاد را دارد و نمایشنامه های دیگر او یکی از دیگری جذاب تر است.

این کارگردان در خصوص "تئاتر خانه" افزود: بازیگران این تئاتر تلفیقی از بازیگرانی است که به تازگی روی صحنه تئاتر دیده می شوند و کسانی که سابقه بیشتر دارند.

وی با اشاره به نخستین تجربه اجرای تئاتر در اصفهان ادامه داد: مدل اجرای تئاتر در اصفهان عجیب و غریب است چرا که در این شهر مدیر تولید و روابط عمومی تئاتر نداریم و کارگردان بار همه عوامل اجرایی را به دوش می کشد و من از این مسئله کمی تعجب کردم. چطور ممکن است یک پروژه نمایشی بدون مدیر تولید روی صحنه برود؟ هر شخصی در یک پروژه نیاز به تخصص و بر اساس آن  وظایفی دارد و کارگردان هم همان وظیفه کارگردانی خودش را باید به خوبی پیش ببرد.

قلی پور افزود: در یک نمایش اگر طراحی های نور حرفه ای، صحنه های حرفه ای و غیره نداشته باشیم، قصه تکرار و روتین شدن است و این خلاء در اصفهان احساس می شود.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه علم تئاتر به بدن و بیان محدود نمی شود گفت: علوم جدید دیگری وجود دارد که روز به روز باید با اطلاعات آن آشنا و با دنیا پیش برویم، اگر کمی علاقه به بروز شدن داشتیم اینک حال و روز تئاتر بسیار از این بهتر بود و از یک تکرار ناخوشایند بیرون می آمدیم.

وی با اشاره به اینکه تئاتر اصفهان افراد حرفه ای که کارهای بزرگ و شریفی ارائه می دهند کم ندارد، خاطرنشان کرد: از شهری که سابقه طولانی در تئاتر داشته بیشتر از این انتظار می رود و باید از هنرمندان آن حمایت شود؛ چرا که تئاتر یکی از بزرگترین ابزار فرهنگسازی و شعورسازی در جهان است.

کد خبر 378788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.