مشارکت شهرداری مبارکه و مجتمع فولاد در پروژه مترو

مبارکه_ رییس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: برای همکاری ایجاد ایستگاه‌های مترو و ریل‌گذاری با شرکت فولاد مبارکه رایزنی شده است و کارشناسان شهرداری پیگیر تدوین طرح‌های مورد آن نیاز هستند.

سجاد خالوزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، هدف از تشکیل شوراهای اسلامی شهر را تفویض امور به مردم و مشارکت آنان در تعیین سرنوشت خود دانست و اظهار کرد: اداره شهر تنها با مشارکت شهروندان ممکن است، بنابراین یکی از وظایف مهم شوراها، بسترسازی برای مشارکت عمومی در امور مربوط به شهر است.

وی ادامه داد: اعضای شوراها باید برای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری کارآمد، ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به برگزاری ۱۶۸ جلسه و ۳۱۱ مصوبه در دو سال گذشته، یادآور شد: تشکیل اتاق فکر شهرداری، بررسی مشکلات آب شهرستان، بررسی مسائل مربوط به قطار شهری و تدوین سند چشم‌انداز شهرداری از مهمترین موضوعات مورد بحث در این مدت بوده است.

خالوزاده با بیان اینکه باید بسترهای مشارکت شهروندان در اداره امور افزایش یابد، تأکید کرد: کاستی‌های زیادی در سطح شهر وجود دارد، ولی با تدبیر مدیریت شهری این کاستی‌ها برطرف خواهد شد، زیرا اراده اعضای شورا و شهردار بر رفع مشکلات و کمبودهاست.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط مالی شهرداری و محقق نشدن بودجه، پروژه‌های شهری در کمیسیون عمران شورا اولویت‌بندی شده است، اضافه کرد: رفع مشکلات مربوط به حسینیه مرکزی، جانمایی دکل ایرانسل، طرح ترافیکی و ساماندهی خیابان امام(ره) و هسته مرکزی شهر در دستور کار شورا قرار دارد و کلیات طرح و جانمایی و تفکیکی شهرک مشاغل مزاحم شهری نیز مصوب شد.

رییس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت: برای همکاری ایجاد ایستگاه‌های مترو و ریل‌گذاری با شرکت فولاد مبارکه رایزنی شده است و کارشناسان شهرداری پیگیر تدوین طرح‌های مورد نیاز آن هستند، همچنین برای اجرای پروژه زیرگذر امیرکبیر که مشکل رفت و آمد محلات نهچیر و قهنویه را رفع می‌کند نیز با این شرکت گفت‌وگو شده است.

کد خبر 378775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.