حضور شبانه‌روزی کارشناس ایمنی در پروژه‌های قطار شهری

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان قطار شهری اصفهان گفت: کارشناس و افسر ایمنی در هر یک از شیفت‌های کاری به‌صورت شبانه‌روزی برای پایش مستمر محیط کار، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و مدیریت شرایط حضور دارد.

مهدی امیری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه خطرات کارگاهی توسط کارشناسان ایمنی هر کارگاه و به صورت تیمی شناسایی می‌شود، کارشناس ایمنی، افسر ایمنی، کارشناس ایمنی دستگاه نظارت و مجری طرح از اعضای تیم نظارت و ایمنی هستند.

وی افزود: این تیم در راستای افزایش و ارتقای کنترل‌های ایمنی در نواحی پرخطر و پیشگیری از حوادث ایجاد شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان قطار شهری اصفهان تاکید کرد: کارشناس و افسر ایمنی در هر یک از شیفت‌های کاری به‌صورت شبانه‌روزی برای پایش مستمر محیط کار، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و مدیریت شرایط حضور دارد.

وی با اشاره به لزوم افزایش سطح ایمنی حین اجرای فرآیندهای مختلف کاری، تصریح کرد: تدوین روش‌های اجرایی ایمن با در نظر گرفتن تمامی تمهیدات ایمنی برای انجام هر فعالیت کاری الزام‌آور است، در این راستا ارزیابی سه ماهه‌ای به لحاظ رعایت الزامات HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) از همه پیمانکاران فعال خط مترو در کارگاه‎ها انجام می‌شود.

امیری ادامه داد: پیمانکاران برتر در این ارزیابی شناسایی و راهکارهایی برای ارتقای سطح ایمنی پیمانکاران ضعیف ارائه می‌شود.

وی گفت: مراجع ذی‌صلاح تمامی ماشین آلات و تجهیزات، به ویژه تجهیزات باربرداری را به لحاظ رعایت استانداردهای ایمنی و داشتن گواهی سلامت ایمنی کنترل می‌کنند، پایش مستمر الزامات بهداشتی اعم از کنترل مراکز طبخ و توزیع غذا، کنترل بهداشت آب آشامیدنی و کنترل پرونده‌های معاینات شغلی نیز توسط این مراجع ذی‌صلاح انجام می‌شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان قطار شهری اصفهان افزود: پایش مستمر آلاینده‌های زیست محیطی و گازهای منتشر شده در محیط کارگاه با استفاده از گازسنج‌های پرتابل و انجام و ارائه کنترل‌های مهندسی برای به حداقل رساندن آلاینده‌ها تا زیرحدود مجاز مواجه شغلی از جمله اقدامات ایمنی در کارگاه‌های خط دو مترو است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل ابزار دقیق کار اعم از نشست سنجی، انجام آموزش‌های مستمر به صورت دوره‌ای با بهره‌گیری از مراجع برون سازمانی، تدوین سناریو و انجام مانورهای واکنش در شرایط اضطراری جهت به حداقل رساندن تبعات ناشی از حوادث و مدیریت بهینه حوادث، از دیگر اقدامات موثر برای تامین امنیت کارگران و رعایت ایمنی حین انجام کار است.

امیری عنوان کرد: نقش اصلی کارشناسان ایمنی کنترل مستمر محیط‌های کارگاهی به لحاظ رعایت تمامی الزامات در سه حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست است.

وی با اشاره به اهمیت حضور کارشناسان در کارگاه‌ها، تصریح کرد: پس از تشکیل واحد HSE در سازمان و لزوم به کارگیری مسئول ایمنی در کارگاه‌ها، توجه به برگزاری آموزش‌های مستمر کارگران، افزایش سطح آگاهی آنان و کنترل‌های کارگاهی بسیار بالاتر رفته و این مهم در شاخص‌های آماری نیز کاملا مشهود است.

کد خبر 378772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.