محرومیت زدائی و توزیع متوازن فضای سبز در اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با هدف محرومیت زدائی و توزیع متوازن فضای سبز شهری در برخی مناطق، پارک‌های شهری، محلی و همسایگی احداث شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، حسین امیری در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد هماهنگی خدمات شهری با بیان اینکه فضای سبز شهری خصوصاً پارک‌های شهری دارای نقش زیست محیطی و اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: پارک‌ها محیطی مطلوب برای ایجاد همبستگی اجتماعی و حفظ آسایش شهروندان است و از جمله شاخص‌های ارتقاءکیفیت فضای زندگی و توسعه جامعه به حساب می‌آیند.

وی افزود: به دلیل نیاز جامعه به فضاهای سبز شهری به خصوص پارک‌ها، این فضاها باید دارای ساختار و ویژگی‌های کمی و کیفی مناسبی باشند و بتوانند انتظارات مردم را به خوبی برآورده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت توزیع مناسب فضای سبز شهر همواره در دستور کار قرار دارد تا همه شهروندان در نقاط مختلف شهر بتوانند از پارک‌ها و فضای سبز شهری استفاده کنند، خاطرنشان کرد: پارک‌ها در سطح شهر در غالب سه گروه پارک‌های شهری، محلی و همسایگی دسته بندی می‌شود که با برنامه ریزی‌های مشخص سعی شده شهروندان در همه مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان از پارک‌ها و فضای سبز شهری بهره مند کنند.

امیری افزود: با هدف محرومیت زدائی و توزیع متوازن فضای سبز شهری در برخی مناطق، پارک‌های شهری، محلی و همسایگی احداث شده است که از آن جمله می‌توان به احداث پارک‌های شهری در مناطق ۹ و ۱۱ و احداث پارک‌های محلی در مناطق ۸، ۱۳ و ۱۵ در سال ۹۷ اشاره کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سطح شهر اصفهان ۵۸۸ پارک وجود دارد که از این تعداد ۱۱۴عدد پارک شهری، ۳۱۹ عدد پارک محلی و ۱۵۵ عدد پارک همسایگی است.

امیری خاطرنشان کرد: مساحت کل پارک‌های شهر اصفهان ۷ میلیون مترمربع است که ۵ میلیون مترمربع آن متعلق به پارک‌های شهری است.

وی افزود: شهرداری همواره برای حفظ و توسعه فضای سبز شهری تلاش می‌کند به همین منظور در بودجه سال ۹۸، ۳۳ درصد از بودجه خدمات شهری معادل بیش از ۲۴۳ میلیارد تومان برای حفظ و توسعه فضای سبز شهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 378768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.