آپارتمان‌نشینی سنتی در کالیفرنیا

کمپانی استارسیتی در نظر دارد بزرگترین مجموعه آپارتمانی در دنیا را به منظور هم‌خانگی گروهی در شهر سن‌خوزه احداث کند تا به این ترتیب خوابگاه منحصر به فردی را برای نیروهای کار مقیم این شهر فراهم کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از کمپانی‌های خانه سازی در کالیفرنیا، به نام استارسیتی قصد دارد به زودی در سن خوزه، سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا، بزرگترین مجموعه آپارتمانی در دنیا را با ۱۸ طبقه و ۸۰۳ واحد مسکونی برای هم‌خانگی دسته جمعی احداث کند تا از این طریق به سکونت مقرون به صرفه در سن خوزه کمک کند؛ این واحدها قرار نیست که برای افراد مرفه در نظر گرفته شود. سن خوزه مرکز اقتصادی و فرهنگی دره سیلیکون کالیفرنیا به شمار می‌رود و افراد زیادی از طبقه کارگر در آن زندگی می‌کنند.

کمپانی استارسیتی قبلا پروژه‌هایی مشابه با پروژه سن خوزه را در شهرهایی نظیر لوس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو به پایان رسانده است. در این پروژه‌ها خوابگاه‌هایی با اتاق‌های مجزا از هم، اما دارای آشپزخانه، سالن نشیمن و کتابخانه مشترک ساخته شده است و اجاره ماهیانه آن‌ها از هزار و ۴۰۰ تا دو هزار و ۴۰۰ دلار متغیر است. این خوابگاه‌ها با دقت تمام و به خوبی طراحی شده‌ است به طوری ‌که ساکنان آن را برای زندگی طولانی مدت جذب می‌کند.

پروژه احداث خوابگاه سن خوزه بزرگترین پروژه کمپانی استارسیتی و همچنین بزرگترین خوابگاه جهان به حساب می‌آید که دارای امکاناتی نظیر وسایل کامل خانه، خدمات رفاهی، وای‌فای رایگان و رویدادهای مختلفی است که باعث گردهم آوردن ساکنان آن می‌شود.

جالب است بدانید که ساکنان هر طبقه نه تنها با همسایگان هم طبقه خود دارای راهرو و فضای مشترک خواهند بود، بلکه قرار است بین هر دو طبقه یک راه پله و تراس مشترک ساخته شود تا ساکنان هر طبقه با همسایگان طبقه بالای خود ارتباط و تعامل اجتماعی داشته باشند. اجاره هر واحد این خوابگاه، بسته به امکانات و موقعیت آن، از دو هزار دلار در ماه به بالا شروع می‌شود و احتمالا ساکنان آن را افرادی از طبقه کارگر تشکیل خواهد داد.

پیش‌تر از این، کمپانی‌های خانه سازی زیادی پروژه‌هایی شبیه به پروژه‌های کمپانی استار سیتی انجام داده‌اند. این کمپانی‌ها در طراحی‌های خود، تقریبا ۹۵ درصد فضا را به ساخت اتاق و تنها پنج درصد فضا را به یک سالن مشترک اختصاص داده‌اند. به همین دلیل ساکنانی که به این نوع خوابگاه‌ها می‌روند معمولا مدت زیادی را در آنجا نمی‌مانند. اما کمپانی استارسیتی در پروژه‌های خود، رفاه و راحتی ساکنان را بیشتر در نظر گرفته است، به این ترتیب که ۶۵ درصد از فضا را به ساخت اتاق یا واحدهای مسکونی و ۲۰ درصد از فضا را به مکان‌های عمومی و آشپزخانه اختصاص داده است و همین امر باعث شده است که حدود ۷۰ درصد از مستاجران تمایل داشته باشند مدت زمان بیشتری را در آن جا اقامت کنند.

احداث خوابگاه سن خوزه قرار است در پاییز ۲۰۱۹ آغاز شود و اواخر سال ۲۰۲۱ به بهره برداری برسد.

کد خبر 378767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
    0 0
    عالی