توصیه‌هایی برای شب‌زنده‌داران!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد رفع مشکلات شب‌بیداری به طور قطع نیاز به درمان‌های دارویی ندارد، بلکه ایجاد چند تغییر ساده در سبک زندگی می‌تواند سلامت آن‌ها را به طور موثری ارتقا دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خوابیدن دیرهنگام پیامدهای نامطلوبی برای سلامت افراد دارد؛ تحقیقات پیشین نشان داده است که خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان در میان افراد شب ‌زنده‌دار بیش از سایرین است.

از آنجا که این افراد در طول روز احساس خواب آلودگی می‌کنند و عملکرد ذهنی آن‌ها پایین است، سعی دارند مشکل خود را با مصرف دارو برطرف کنند. محققان دانشگاه‌های بیرمنگام در انگلستان و دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا با بررسی ۲۲ فرد شب‌بیدار دریافتند که ایجاد چند تغییر ساده در سبک زندگی بدون مداخلات داروئی، می‌تواند تهدید کننده‌های سلامتی شب‌بیداران را به حداقل برساند.

 طی این مطالعه،  افراد شب‌بیدار ملزم به رعایت چهار اصل ساده شدند که شامل بیدار شدن دو تا سه ساعت پیش از زمان معمول و قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی، خوابیدن دو تا سه ساعت قبل از زمان معمول و به حداقل رساندن قرارگیری در معرض نور  عصرگاهی، حفظ الگوی خواب و بیداری در تمام طول هفته حتی روزهای تعطیل، خوردن صبحانه به محض بیدارشدن، ناهار در زمان مناسب و صرف شام تا ساعت هفت عصر  بود.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد این رویکرد در عین سادگی، بسیار موفقیت‌آمیز است و ساعت بدن افراد را در مقایسه با عادت قبل، دو ساعت به جلو می‌اندازد. همچنین پس از گذشت سه هفته در عملکردهای شناختی و قدرت فیزیکی شرکت‌کنندگان، بهبود حاصل شد و احساس افسردگی، استرس و خواب‌آلودگی روزانه در آن‌ها نیز کاهش چشمگیری داشت. به گفته محققان رعایت این راهکارهای ساده و غیردارویی می‌تواند در درازمدت به بهبود وضعیت سلامت جسمی و روحی شب‌بیداران و تنظیم ساعت بدنی آن‌ها کمک کند.   

نتایج این مطالعه در مجله Sleep Medicine منتشر شده است.

کد خبر 378762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.