هر شهر، یک بازارچه صنایع‌دستی

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در حوزه تولید صنایع‌دستی هیچ مشکلی نداریم، گفت: باید در خصوص فروش تمرکز داشته باشیم و در همین راستا ایجاد حداقل یک بازارچه صنایع‌دستی در هر شهر یکی از اولویت‌های ما است.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر مونسان، عصر امروز –دوشنبه ۲۰ خردادماه- در حاشیه مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی، اظهار کرد: صنایع‌دستی ایرانی شامل دانش صنعتی و نیز دانش هنری است و تلفیق این دو با سنت‌های زیبای ایرانی باعث خلق آثار بسیار زیبا شده است.

وی افزود: صنایع‌دستی پیش‌تر به‌عنوان آثار فاخری شناخته می‌شد که برای دکوراسیون از آن‌ها بهره می‌بردیم، اما اکنون شاهد ورود صنایع‌دستی به زندگی روزمره مردم هستیم.

مونسان گفت: صنایع‌دستی به یکی از بخش‌های اقتصادی کشور تبدیل شده و به تولید اشتغال و رونق اقتصادی و درآمدزایی در کشور کمک می‌کند.

۲۸۹ میلیون دلار صادرات صنایع دستی

معاون رییس‌جمهوری گفت: صادرات صنایع دستی در سال گذشته از مبادی رسمی کشور، ۲۸۹ میلیون دلار بوده است و ۳۰۰ میلیون دلار نیز صادرات چمدانی داشتیم با این‌حال به‌دنبال صادرات دو میلیارد دلاری صنایع‌دستی هستیم.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در حوزه صنایع‌دستی با اعتباری بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان می‌توان برای یک نفر شغل ایجاد کرد اما این رقم در سایر بخش‌های مختلف ازجمله حوزه صنعت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای هر نفر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد افتتاح گذر صنایع‌دستی در خیابان استاد نجات‌الهی هستیم که با همکاری شهرداری محقق شده است و پیش از این نیز در منطقه عودلاجان بازار آن منطقه را با همکاری شهرداری احیا کردیم و هدف از این فعالیت‌ها رونق هرچه بیشتر صنایع‌دستی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 378756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.