به دنبال منابعی برای دریافت مطالباتمان از تامین اجتماعی هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت هنوز مطالبات خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت نکرده است، اما به دنبال وصول این مطالبات هستیم تا در هفته جاری به این طلب خود برسیم.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی در رابطه با وصول طلب‌های وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در این رابطه با وزیر اقتصاد صحبت کردم و وزارت اقتصاد هم دنبال راهکارهایی برای حل این مشکل است، اما هنوز وزارت بهداشت چیزی از مطالبات خود که بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان است را از سازمان تامین اجتماعی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: رییس جمهوری در این رابطه دستور اکید داده و وزیر رفاه نیز اعلام آمادگی کرده و برای این موضوع اختیار کامل به وزیر اقتصاد داده و به دنبال این هستند که منابعی برای پرداخت این مطالبات وزارت بهداشت در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت یازدهم خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت ایرنا در همین رابطه گفته بود: در برخی موارد حدود ۱۷ ماه از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم؛ بخشی از مشکلات تامین اجتماعی به موضوع درمان و بخشی به موارد اقتصادی بر می‌گردد. آنچه درباره مباحث اقتصادی این سازمان است به وزارت بهداشت مرتبط نیست و آنچه به موضوع درمان بر می‌گردد به طرح تحول سلامت مربوط می‌شود.

نمکی گفته بود: قسمتی از مشکل به معوقات سازمان تامین اجتماعی درباره خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی بر می‌گردد که هنوز قیمت آن را با هزینه سال‌های قبل دریافت نکردیم و از رییس جمهوری درخواست کردیم با فروش سهام، قسمتی از هزینه‌ها تامین شود. به دلیل احترامی که به جامعه کارگری قائل هستیم، اجازه ندادیم دانشگاه‌های علوم پزشکی خدمات به تامین اجتماعی و کارگران را قطع کنند. فقط حدود ۵۴۰ میلیارد تومان در شهر اصفهان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم، اما خدمات سلامت قطع نشده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 378755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.