صحبت از دستکاری نرخ ارز برای توجیه مذاکرات انصاف نیست

رییس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، وقتی واضعان حداکثر فشار تحریمی به تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه اعتراف می‌کنند، انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز برای توجیه آمد و رفت‌ها و مذاکرات بشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: قبلا نیز تاکید کردم، در اجرای سیاست‌های جدید ارزی در قبال صادر کنندگان و نقشی که در تامین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و اسکناس صرافی‌ها خواهند داشت و نیز مدیریت و راهبری بازار اسکناس ارز، خصوصا آماده شدن برای عملیاتی کردن بازار متشکل ارزی، شاهد منطقی‌تر شدن قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

وی افزود: از اول سال تا کنون میزان تامین ارز برای واردات به رقم قابل توجه ۹.۴ میلیارد دلار رسیده‌ که حدودا پنج میلیارد دلار آن در نیما تامین شده‌است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در مورد بازار ارز این نکته را بارها تاکید کرده‌ام، عوامل سیاسی و بین المللی در شرایط تحریمی، در نوسانات بازار بی تاثیر نیستند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی هر کدام به سهم خود تا حدودی می‌توانند بازار ارز را متاثر کنند.

همتی افزود: با اطلاعی که از توانایی‌ها و امکانات و ذخائر ارزی کشور، روابط و ساختار جدید در حال شکل‌گیری تجاری و کانال‌های مالی دارم، تاثیر آمد و رفت های دیپلماتیک را در شرایط خاص سیاسی و روانی مهم، لیکن آن را تعیین کننده اصلی روند بازار ارز نمی‌دانم.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، وقتی واضعان حداکثر فشار تحریمی به تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه اعتراف می‌کنند، انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز برای توجیه آمد و رفت‌ها و مذاکرات بشود.

رییس کل بانک مرکزی گفت: افتخار مهم بانک مرکزی تداوم مقاومت در شرایط پیچیده تحریم، برای تقویت ارزش پول ملی و حفظ ثبات اقتصادی است. 

کد خبر 378753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.