تحقق تمام تعهد دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تمام رقم تعهد امسال دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز محقق می‌شود، گفت: نخستین بخش از این تعهد در قالب اعتبارات تملک دارایی و نوسازی مدارس را الساعه صحبت کردیم تا به خزانه ابلاغ و تا قبل از پایان خرداد ماه تزریق شود.

به گزارش ایمنا، محمدباقر نوبخت در همایش مهر خوبان و آیین نکوداشت محمدرضا حافظی، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز که در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد، با اشاره به ارزش امر خیر مدرسه‌سازی، اظهار کرد: ماموریت و مسئولیت سازمان برنامه و بودجه کشور، توسعه است و به امر مدرسه‌سازی از این منظر نیز می‌نگرم.

وی ادامه داد: ایران در گروه کشورهای با توسعه بالا قرار دارد و به ویژه طی چهاردهه پیشرفت‌های به سزایی داشته است؛ راهبری و رصد توسعه کشور به سازمان برنامه سپرده شده و بنده نیز به همین علت است که در جمع شما خیرین مدرسه‌ساز حاضر شدم تا از کسانی که در مسیر توسعه اقدام می‌کنند تشویق و ترغیبی داشته باشم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیشینه امر «توسعه» در جهان و توسعه انسانی به عنوان شاخصی مهم در ارزیابی کشورها اظهار کرد: افرادی چون محمدرضا حافظی و همه خیرین مدرسه‌ساز تلاش می‌کنند تا مولفه توسعه را در کشور محقق کنند و در جهت اعتلای ایران گام بردارند. آنها در این زمینه خدمت بزرگی انجام داده‌اند.

نوبخت با اشاره به مولفه‌های توسعه از جمله مولفه اقتصاد و آموزش ادامه داد: امروز ما در محاصره بزرگ اقتصادی قرار داریم و باید خودمان را تجهیز کنیم. موظفیم در جهت حفظ غرور ملی تلاش خود را به کار ببندیم. در مولفه اقتصادی توسعه، دچار مضیقه‌ایم که ان‌شاءالله از آن نیز عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش یکی دیگر از مولفه‌های توسعه است که باید مولفه اقتصادی را در این تحریم و بحران جبران کند، گفت: از خیرین مدرسه‌ساز که در این راستا تلاش می‌کنند باید تقدیر و تشکر کنم؛ تجلیل از دکتر حافظی تجلیل از همه خیران است که ملت و دولت را در امر مدرسه‌سازی کمک و یاری می‌دهند.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه باید خودمان را برای بودجه‌ای با حداقل درآمد نفتی آماده می‌کردیم که مباحث تحریم، بودجه را تحت تاثیر قرار ندهد و ناچار در بازنگری در برخی اعداد و ارقام شدیم، خاطرنشان کرد: امروز در جمع شما باید بگویم که با هر وضعیتی که باشد و حتی اگر ناچار شویم در پاره‌ای ردیف‌ها صرفه‌جویی بیشتری کنیم اما عدد و ردیف اعتبار مدرسه‌سازی و تعهد دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین تغییری نمی‌کند.

نوبخت اظهار کرد: همانطور که سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر از تعهدمان، تخصیص دادیم، امسال هم متعهد می‌شوم اعتبار تکمیل مدارس خیرساز که با خیرین توافق کرده‌ایم را کامل به انجام برسانم.

وی با بیان اینکه نخستین بخش از این تعهد در قالب اعتبارات تملک‌دارایی و نوسازی مدارس را الساعه صحبت کردیم تا به خزانه ابلاغ و تا قبل از پایان خرداد تزریق شود، تصریح کرد: تا پایان سال تلاش می‌کنیم تعهد و تقبلی که دولت داشته را کامل به انجام برسانیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 378752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.