۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
بسته سیاسی شبانگاهی ایمنا

تحولات روز گذشته و فعالیت و اظهار نظر چهره های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی شبانگاهی خود به ارائه اخبار منتشر شده طی امروز می پردازد:

رفع پاره‌ای محدودیت‌های ارتباطی میرحسین و زهرا رهنورد 

 برخی منابع خبری از رفع پاره‌ای از محدودیت‌های ارتباطی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش، زهرا رهنورد از این پس می‌تواند در صورت تمایل از تلفن همراه استفاده کرده و همچنین اعلام آمادگی شده تا محصورین بتوانند به برخی کانال‌های محدود تلویزیونی دسترسی داشته باشند. در همین راستا، خبرنگار جماران با پیگیری این خبر از نرگس موسوی، دختر نخست‌وزیر دوران دفاع‌مقدس از درستی آن اطمینان حاصل کرده است./ جماران

مراقب پرستو سازان باشید

در پی اظهار نظر علی مطهری در خصوص اتفاقات پیش آمده حول خانواده محمدعلی نجفی، برادر میترا استاد طی یادداشتی خطاب به نایب رئیس سابق مجلس خواستار عذرخواهی علی مطهری برای آنچه که وی پرستو نامیدن خواهر خود از سوی مطهری، خوانده، شد. مطهری در صفحه اینستاگرام خود در پاسخ به مسعود استاد نوشت:
جناب آقای مسعود استاد
با اهداء سلام، مطلب شما را خواندم. ضمن عرض تسلیت به جناب‌عالی و خانواده محترم به خاطر قتل فجیع خواهر گرامی‌تان، به عرض می‌رساند درباره آن مرحومه به عنوان یک فعال سیاسی دورادور مطالبی شنیده بودم و هیچ گاه تصور منفی از قبیل پرستو بودن در خصوص ایشان نداشتم. آنچه من گفتم یک موضوع کلی بود نه صرفاً درباره شخص ایشان. به دو چیز استناد کردم، یکی تاریخچه‌ای از پرستوها در جمهوری اسلامی که در آن ایام در رسانه‌ها منتشر شد و دوم سخن خود آقای نجفی که در مصاحبه با خبرنگاران گفتند مکالمات تلفنی من شنود می‌شد و برای آن مرحومه ارسال می‌گردید. از این دو مطلب یک مطلب کلی را نتیجه گرفتم که متأسفانه در کشور ما چنین پدیده‌ای وجود دارد و البته با اسلام که استفاده از وسیله نا مقدس را حتی برای هدف مقدس ممنوع می‌شمارد سازگار نیست. مضمون حرف من این بود که قاعدتا عده‌ای می‌خواسته‌اند از آن مرحومه به عنوان یک ابزار برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند، نه اینکه وی از ابتدا یک پرستو بوده است، بنابراین اینجانب هیچ نگاه منفی از قبیل پرستو بودن نسبت به خواهر گرامی مرحومه شما نداشته و ندارم و در آن یادداشت صرفا تلاش برخی افراد برای استفاده از این پیوند مشروع در جهت هدف‌های سیاسی خود را گوشزد کردم. در پایان به جناب‌عالی توصیه می‌کنم مراقب باشید ابزار دست پرستوسازان واقع نشوید.

دهیاری‌ها هم مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) در جریان بررسی لایحه اصلاح بند ۳ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات بعدی آن را با ۱۶۰ رأی موافق؛ ۱۲ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند. 

طبق این مصوبه در بند ۳ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳ /۱۲ /۱۳۶۶ با اصلاحات بعدی آن بعد از عبارت «شهرداری‌ها» عبارت «و دهیاری‌ها» اضافه و یک تبصره به شرح زیر به آن الحاق می‌شود:

تبصره – اعمال این ماده از زمان تأسیس دهیاری‌های کشور می‌باشد، مالیات‌هایی که قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون به دهیاری‌ها تعلق گرفته و اخذ شده است مشمول معافیت موضوع این قانون نمی‌شود.

طبق ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات دولتی، دستگاه‌ها با بودجه دولتی، شهرداری‌ها و بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مشمول پرداخت‌های مالیات‌های موضوع این قانون نیستند.دهیاری‌ها هم مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

اگر روزی عکس‌های مراسم سفارت انگلیس پخش شود، فاجعه خواهد بود!

کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بنده به عنوان عضوی از خانه ملت که از حضور برخی مسئولین در سفارت انگلیس به مناسبت تولد ملکه مطلع هستم به ویژه به همکارانم که یک بار فریب نظر کارشناسان وزارت خارجه را خوردند و در محفلی که محفل گناه و معصیت بود شرکت کردند هشدار می‌دهم در چنین مراسمی شرکت نکنند. محفلی که گوشت خوک سرو می‌شود محفل حرام است. عکس‌هایی که بنده از آن مراسم دیدم اگر روزی پخش و چهره این افراد در فضای مجازی معرفی شود فاجعه خواهد بود

روشنگری  تلاش های ضد ایرانی منافقین

سفیر ایران در لندن با اشاره به مسدود شدن یک حساب کاربری فعال از سوی توییتر که همواره علیه ایران فعالیت می‌کرد نوشت: بررسی‌ها نشان داده است که چنین فردی وجود خارجی ندارد و این حساب توسط سازمان منافقین از آلبانی اداره می‌شده است. حمید‬ بعیدی‬ نژاد‬ در‬ کانال‬ تلگرامی‬ خود‬ نوشت: ‬ ‏بعد از تلاش منتقدین رسانه‌ای در افشای هویت ساختگی شخصی بنام حشمت علوی که مرتب در رسانه‌های متعدد آمریکایی بویژه فوربز مقاله می‌نوشت، توئیتر این حساب را به تعلیق در آورده است. بررسی‌ها نشان داده است که چنین فردی وجود خارجی ندارد و این حساب توسط سازمان منافقین از آلبانی اداره می‌شد. سفیر کشورمان تصریح کرد: سازمان منافقین امروزه عملیات نظامی خود را در مسیر جنگ رسانه‌ای تعریف کرده است و هزاران نیروی این سازمان با قوی‌ترین امکانات رسانه‌ای که توسط آمریکا و اسرائیل در اختیار این سازمان در آلبانی قرار داده شده است روزانه به نشر هزاران توئیت و دیگر مطالب در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند که هدف آنان براندازی و در همین چارچوب پروژه ناامید ساختن جامعه ایران است. این مطالب همه به نام اشخاص ساختگی صورت می‌گیرند که وجود خارجی ندارند. وی ادامه داد: یکی از وظایف ثابت این افراد ساختگی، حمله به حساب‌های شخصی شبکه‌های اجتماعی مسئولین است که با وارد آوردن شدیدترین تهمت‌ها و الفاظ زشت، سعی می‌کنند که به مردمی که به این صفحات متعلق به مسئولین نظام مراجعه کنند القا کنند که مردم هیچ اعتمادی به مسئولین و آینده کشور ندارند.

لاریجانی خواستار پیگیری موضوع مهمانی سفارت انگلیس شد 

رئیس مجلس از کمیسیون امنیت ملی مجلس خواست موضوع برگزاری مهمانی‌ها در برخی سفارتخانه‌ها را پیگیری کند. علیرضا سلیمی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) گفت: متأسفانه در کشور ما برخی از سفارت‌خانه‌های خارجی مهمانی‌های مختلط برگزار کردند و در ماه مبارک رمضان مشروب سرو کردند. همچنین برخی از هنرمند نماها در این مراسم شرکت می‌کنند که جای تعجب دارد. وی افزود: انگلیسی‌ها در شرایط کنونی از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند؛ لذا یک روز مراسم افطاری برگزار کرده و یک روز مهمانی مختلط می‌گیرند. ما از وزارت‌خانه‌های خارجی و ارشاد می‌خواهیم جلوی این هنجارشکنی‌ها را بگیرند. علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر از کمیسیون امنیت ملی خواست تا موضوع را پیگیری کند.

کد خبر 378745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.