حکم مجرمان قضایی تنها در بخش نظافت اجرایی می‌شود

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: مجرمان معرفی شده از سوی دستگاه قضا برای انجام کار اجباری در آرامستان‌های تحت‌پوشش سازمان فردوس‌ها، تنها می‌توانند در امر نظافت فعالیت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدوی دامغانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در روزهای اخیر خبری در رسانه‌های مختلف منتشر شد که از صدور حکم مجازات جایگزین برای یکی مجرمان و انجام کار اجباری در غسالخانه بهشت رضا (ع) حکایت داشت.

وی ادامه داد: فعالیت این سازمان با توجه به اینکه یکی از سازمان‌های خدمت‌رسان حوزه معاونت خدمات شهری است و در روزهای فراق و سوگ در خدمت شهروندان است، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مهدوی اضافه کرد: با توجه به اهمیت خدمات این سازمان به شهروندان، انجام امر واجب کفایی تغسیل اموات، همواره یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه این سازمان بوده است؛ برای همین هم افراد شاغل در این حوزه با حساسیت‌های خاص شرعی و عرفی انتخاب می‌شوند.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: اموات مسلمانان، امانتی است که برای انجام امور تغسیل و تکفین در اختیار سازمان فردوس‌ها قرار می‌گیرد و تنها این امر باید توسط کارشناسان و ناظرین شرعی آموزش دیده و متخصص صورت بگیرد چراکه غسالخانه از جایگاه بسیار مقدسی برخوردار است.

وی گفت: سازمان فردوس‌ها به اطلاع شهروندان می‌رساند، مجرمان معرفی شده از سوی دستگاه قضا، تنها می‌توانند با انجام امور نظافت در مجموعه آرامستان‌های تحت پوشش این سازمان دوران محکومیت تعیین شده خود را بگذرانند و امکان انجام تغسیل اموات توسط این افراد وجود نخواهد داشت.

کد خبر 378740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.