تصویب آیین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی/ اعلام جزییات تسهیلات ارزان قیمت مسکن

اخبار اقتصادی متعددی شهرهای کشور را در روزهای اخیر درنوردیده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تصویب آیین نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و اعلام جزییات پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن در بافت فرسوده اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، آیین نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را تصویب کرد که به موجب آن، مسئولیت هماهنگی، نظارت و پی‌گیری انجام وظایف و ارزیابی عملکرد شورا، بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی هر استان خواهد بود.

در این تصویب نامه کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری و زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست و اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان وخانواده و آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری به منظور پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورا، در قالب کارگروه های تخصصی انجام وظیفه خواهند داشت.این تصویب نامه در ۱۴ ماده تصویب و برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

دیگر اخبار مهم اقتصاد شهری به شرح زیر است:

** بودجه خدمات بازآفرینی محلات هدف اصفهان هنوز واریز نشده‌است

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سال گذشته برنامه ای برای بازآفرینی محلات هدف در استان اصفهان ابلاغ و درباره احداث خدمات زیربنایی و روبنایی ۵۳ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اصفهان در نظر گرفته شد اما این مبلغ هنوز به حساب استان واریز نشده است.

ایمان طاهر با بیان اینکه قرار بود تسهیلات بافت فرسوده برای هر واحد ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد باشد به ایمنا اظهار کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفرهای خود به این استان قولی مبنی بر افزایش این وام به ۷۰ میلیون تومان دادند تا بتوان بخشی از تورم ناشی از افزایش قیمت مصالح را جبران کرد.

** وظیفه شهرداری تسویه بدهی پیمانکاران با حفظ تکریم آنان است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به بدهی های شهرداری تهران به پیمانکاران گفت: پرداخت دیون پیمانکاران از اولویت ها و دغدغه های مدیریت شهری است.

** "معافیت‌های مالیاتی" ابزار تشویقی کنترل اجاره‌بها مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد و سرمایه‌گذاری مسکن سیاست وزارت راه و شهرسازی را مبنی بر استفاده از ابزارهای تشویقی برای افراد تابع ضوابط کمیته تعیین نرخ اجاره‌بها دانست و گفت: این افراد را با معافیت‌های مالیاتی تشویق کنیم.

** احداث مجتمع ایستگاهی تجاری قطار شهری اهواز با انتشار فراخوان عمومی

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری اهواز از انتشار فراخوان عمومی احداث مجتمع ایستگاهی تجاری قطار شهری سلمان فارسی خبر داد.

** بحث مالیات و عوارض باید تفکیک شود

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: بحث این است که لایحه مالیات بر ارزش افزوده با جلب نظر اعضای شورای اسلامی و شهرداری ها به نتیجه برسد، زیرا بحث مالیات و عوارض باید تفکیک شود.

سکینه اشرفی با اشاره به ارائه سند عملیاتی برنامه سوم تا پایان خردادماه، گفت: تقریبا ۸۵ درصد این سند آماده است؛ هشت کمیته تخصصی برای تدوین و تبیین این سند تشکیل شده و حتی حدود ۹۵ درصد کار برخی از این کمیته‌ها انجام شده و فقط یکی، دو کمیته باقی مانده است.

** اداره کارآمد شهرها و روستاها نیازمند گفتمان جدید است

معاون عمران وزیر کشور با بیان اینکه اداره شهرها و روستاهای ما نیازمند گفتمان جدید می‌باشد، گفت: در وضعیت کنونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراها برای دورشدن از اداره سنتی و متکی به دولت شهرها روستاها باید با فراخوان و به کارگیری ایده‌های کارآمد و جدید زمینه ایجاد جهش در این عرصه را فراهم کنند.

** استفاده از ظرفیت خواهر خوانده‌ها برای ایجاد درآمد پایدار

یک کارشناس مدیریت شهری و استاد دانشگاه گفت: بسیاری از شهر ها در ایران خواهر خوانده های توسعه یافته و با رشد مناسبی دارند اما تنها از نام خواهر خواندگی میان خود و شهر دیگر استفاده می کنند شاید گمان می کنند توسعه اقتصادی و الگو برداری مدیریتی میان دو خواهر خوانده میسر نمی شود.

** جزییات پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن در بافت فرسوده اعلام شد

مدیر امور اعتباری بانک مسکن شکل پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن در بافت فرسوده به سازنده ها را اعلام کرد و گفت: همه سازنده‌هایی که از طرف شرکت بازآفرینی شهری برای دریافت تسهیلات نوسازی و ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به بانک مسکن معرفی شوند مشمول دریافت تسهیلات ساخت مسکن با نرخ سود ۹ درصد هستند

** خودگردانی اقتصادی راه حل بهسازی میدان نقش جهان است

عضو هیئت علمی و مدیر گروه اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان گفت: یک مجموعه تاریخی یا بافت فرسوده آنقدر باید بازدهی اقتصادی داشته باشد که بتواند منابع لازم برای برطرف شدن مشکلات خودش را تامین کند و این همان خودگردانی اقتصادی است.

کد خبر 378734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.