استفاده از پرستو برای به دام انداختن رقیب عشقی/ بازنشستگان بار دیگر تجمع کردند

تجمع امروز بازنشستگان کشوری برای همسان سازی حقوق ها، هجوم سنگین ملخ ها به استان فارس، کشف خشکبار قاچاق به ارزش شش میلیارد ریال و جریان سوءقصد به جان رقیب عشقی را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسفند سال گذشته نیروهای امدادی پیکر بی رمق وخون آلود مرد ۳۰ ساله ای را به بیمارستان طالقانی مشهد رساندند. کادر درمانی بیمارستان بلافاصله عملیات درمانی اورژانسی را برای نجات این مرد جوان درحالی آغاز کردند که آثار جراحت های تیغه چاقو بر اندام وی نمایان بود. اگرچه با اقدامات درمانی این فرد از مرگ حتمی جان به در برد اما ضربات چاقو موجب قطع نخاع از ناحیه گردن شد و این مرد ۳۰ ساله را ویلچرنشین کرد.

بررسی های پلیسی با توجه به اظهارات مرد ۳۰ ساله نشان می داد که ردپای زن جوانی در وقوع این حادثه وجود دارد چرا که مرد جوان قرار بود زنی را در بولوار شاهنامه مشهد ملاقات کند که این حادثه رخ داده است. تحقیقات گسترده کارآگاهان نشان می داد، سه مرد با صورت های پوشیده از یک دستگاه خودرو پیاده شده و مرد ۳۰ ساله را هدف ضربات مرگبار چاقو قرار داده و سپس از محل گریخته اند.

نتیجه تحقیقات، کارآگاهان را به سوی بولوار فردوسی و منطقه شاهنامه کشاند چرا که مرد ۲۷ ساله ای به نام "م- غ" به عنوان متهم اصلی پرونده تحت تعقیب قرار گرفته بود. این فرد آخرین کسی بود که با زن جوان (یکی از مظنونان پرونده) ارتباط داشت. با وجود این متهم در مخفیگاه خود حضور نداشت و شیوه های عملیاتی پلیس برای ردیابی مهاجمان نقابدار تغییر کرد. در همین حین مشخص شد که "م- غ" با زن دیگری در پارک ملت مشهد قرار ملاقات گذاشته است . کارآگاهان با زیر نظر گرفتن محل قرار این دو نفر ، موفق به دستگیری "م- غ" شدند و او را به پلیس آگاهی هدایت کردند.

مرد ۲۷ ساله که همه ماجرا را لو رفته می دید به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: از چند ماه قبل زنی را به عقد موقت خودم درآوردم اما آن زن مدعی بود که "ع- ف" برایش ایجاد مزاحمت می کند به همین دلیل از زن صیغه ای خودم خواستم تا او را با ترفندی خاص به محل قرار در بولوار شاهنامه بکشاند. وقتی همسرم با "ع- ف" قرار تلفنی گذاشت و او سرقرار آمد ناگهان به اتفاق دوستانم به سوی وی حمله ور شدیم که با ضربات چاقو مجروح شد.

مصرف ترشیجات با ماهی ممنوع!

متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند از خوردن هر نوع ماده ترشی به‌ جز رب نارنج یا آب نارنج همراه با ماهی پرهیز کنید، خوردن سایر ترشیجات همراه با ماهی باعث ضعف کبد و سوء مزاج کبدی می‌شود، همچنین ممکن است شرایط را برای بیماری‌های سیستم ایمنی فراهم ‌کند پس به هیچ عنوان ماهی را با مواد ترشی به جز نارنج میل نکنید.

هجوم سنگین ملخ ها به استان فارس

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: طبق اعلام سازمان فائو از امروز-دوشنبه۲۰ خردد ماه- احتمالا شاهد هجوم سنگین ملخ‌ صحرایی در قالب دسته‌های میلیونی به کشور و استان فارس خواهیم بود.

غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۰ برابر حد مجاز رسید

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با شدت گرفتن سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان، غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۴۳۷ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۹.۵ برابر حد مجاز رسید.

همسان‌سازی و افزایش مستمری‌ها را اجرایی کنید

جمعی از بازنشستگان کشوری با حضور در مقابل صندوق بازنشستگی کشوری خواستار اجرای همسان‌سازی و بالا رفتن مستمری‌های خود شدند. صبح امروز (۲۰ خرداد) جمعی از بازنشستگان کشوری مقابل صندوق بازنشستگی کشوری حاضر شدند. این بازنشستگان   خواستار اجرای همسان‌سازی و بالا رفتن مستمری‌های خود هستند؛ آنها می گویند با توجه به وضع معیشتی فعلی؛ قانون مدیریت خدمات کشوری باید حتماً اجرا شود.

این بازنشستگان که در بین آنها معلمان بازنشسته نیز حضور دارند، می‌گویند: دریافتی ما حدود ۷۰ درصد حقوق و مزایای دریافتیی شاغلان است. این اختلاف، مخالف الزامات قانون مدیریت خدمات کشوری است و بایستی رفع شود. خواسته دیگر بازنشستگان، بالا رفتن سطح خدمات درمانی بیمه پایه و ارتقای این خدمات به گونه‌ای است که بازنشستگان از پرداخت هزینه اضافه برای بیمه تکمیلی بی‌نیاز شوند.

دولت مصوبه افزایش حقوق را وارونه اجرا می کند

در همین ارتباط ۱۵۲ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اجرای صحیح مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق‌ها شدند.

علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی مجلس نامه ۱۵۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان  را قرائت کرد در این نامه نمایندگان خواستار اجرای مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق ها شدند.

اهدا اعضای بدن نوجوان ۱۱ ساله شهرستان فسا به بیماران نیازمند

اعضای بدن شادروان حسین شیروانی نوجوان ۱۱ ساله اهل زاهدشهر فسا که به علت ایست تنفسی دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد. با رضایت و فداکاری خانواده این نوجوان کبد و دو کلیه وی جداسازی و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز ارسال شد.

کشف بیش از ۶ میلیارد ریال خشکبار قاچاق در قم

سردار عبدالرضا آقاخانی در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و با اطلاع از اینکه فردی قصد دارد با یک کامیونت اقدام به قاچاق محموله خشکبار به ارزش چندین میلیارد ریال کند، عملیات شناسایی و توقیف کامیونت و راننده آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد بارگیری در یکی از استان‌های جنوبی انجام شده و مقرر است با عبور از محورهای مواصلاتی استان قم در شهر تهران تخلیه و توزیع شود، بنابراین ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان موفق شدند کامیونت موصوف را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، توقیف و راننده آن را دستگیر کنند.

وی گفت: در بازرسی بعمل آمده مشخص شد،خشکبار مکشوفه شامل هزار و یکصد کیلوگرم گردو و ۲ هزار و ۶۷۲ کیلوگرم مغز گردو  به ارزش شش میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۴۸۲ هزار ریال بوده است.

بیشتر مراقب دفترچه بیمه‌تان باشید

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت به برخی مواردی که بیمه‌شدگان باید به آن توجه کنند اشاره کرد و گفت: درخواست تجویز خدمات غیرضروری از قبیل دارو، ام آر آی، سی‌تی‌اسکن و ... علاوه بر تحمیل هزینه اضافی به نظام سلامت، ممکن است برای بیماران نیز عوارض جانبی داشته باشد. محمد هاشمی از بیمه‌شدگان خواست  که به هیچ عنوان دفترچه بیمه خود را جهت استفاده در اختیار دیگران قرار ندهند و گفت: افراد باید در حفظ دفترچه بیمه درمانی خود دقت کنند؛ چرا که در صورت مفقود شدن به هر علت، مشمول دوره انتظار یک ماهه می‌شوند.

او ادامه داد: بیمه‌شدگان باید دقت کنند که در هر بار ویزیت اعم از تجویز دارو، آزمایش و دیگر موارد فقط یک برگ از دفترچه که همان نسخه پزشک و به نوعی حق‌الزحمه پزشک از بیمه سلامت ایران هم به حساب می‌آید؛ جدا شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: صدور مجدد برای دفترچه‌هایی که زودتر از سه ماه به اتمام می‌رسند منوط به تائید اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت است.

کمبود مواد مغذی عاملی برای بی‌خوابی

محققان دریافتند، افرادی که کمتر از ۷ ساعت در طول شب می خوابیدند، میزان کمتری از ویتامین های D، A، و همچنین منیزیم، نیاسین، کلسیم، زینک و فسفر را مصرف می کردند. همچنین این مطالعه نشان داد که میزان مصرف مواد مغذی با بدخوابی در زنان مرتبط است، به طوری که کمبود خواب زنان پس از مصرف مکمل های غذایی، بهبود یافت. افراد با مشکل کمبود خواب می توانند با اصلاح رژیم غذایی خود، کیفیت خوابشان را بهبود بخشند.

طبق این مطالعات؛ مواد مغذی نقش مهمی در رشد، جلوگیری از بیماری، بهبود و عملکرد طبیعی بدن مانند خواب ایفا می کنند. برای مثال منیزیم می تواند به تولید ملاتونین در بدن و دیگر ترکیبات مرتبط با خواب کمک کند؛ علاوه بر این مصرف زینک نیز در تنظیم خواب موثر است.

کد خبر 378733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.