واسطه‌ها، روند آزادسازی پروژه میدان شهدای هسته‌ای را طولانی کرده‌اند

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های این منطقه، پروژه میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن از جمله خیابان مشتاق سوم، خیابان ارغوانیه و خیابان روشن شهر است که از سال‌های قبل آغاز شده، اما به دلیل موانعی همچون واسطه‌های زیاده‌خواه، روند اجرای پروژه فرسایشی شده است.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عوامل متعددی از جمله وجود واسطه‌های معلوم الحال و زیاده‌خواه باعث شده که روند آزادسازی پروژه میدان شهدای هسته‌ای از طریق دستگاههای نظارتی متوقف شود و با توجه به اینکه اولین ماموریت صیانت از بیت المال و رعایت قوانین است، آزادسازی‌ها با موانعی همراه بود، از این رو مقرر شده چنانچه از طریق توافق با مالکان به نتیجه نرسیدیم، آزادسازی‌ها را از طریق مواد هشت و ۹ قانون شهرداری‌ها انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر جلسات آن برگزار شده و به زودی آزادسازی‌های میدان و ادامه خیابان سلمان فارسی انجام خواهد شد چرا که اهتمام مدیریت شهری به نتیجه رساندن این پروژه تا پایان امسال است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های منطقه احداث سامانه تندرو(BRT) مسیر غربی شرقی حدفاصل چهارراه هشت بهشت تا خیابان نیرو است، خاطرنشان کرد: اعتبار لازم در بودجه امسال برای اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همچنین پروژه احداث سامانه تندرو خیابان لاهور و حمزه تا پل غدیر در بودجه سال‌جاری منطقه پیش‌بینی شده و پس از ابلاغ فاز دوم طراحی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

اخوان با بیان اینکه طرح خیابان و دسترسی محله‌های کردآباد و سواردز که از خواسته‌های دیرینه ساکنان این منطقه است، آماده شده اما فاز دوم آن ابلاغ نشده، گفت: با توجه به اینکه بیشتر اراضی واقع در مسیر طرح در حریم محدوده منطقه قرار گرفته و کاربری کشاورزی دارد، برای آزادسازی آن از نظر قانونی با مشکل مواجه هستیم و این اقدام بسیار هزینه‌بر است چون در بدنه این مسیر امکان صدور پروانه وجود ندارد تا بتوانیم بخشی از هزینه‌های آزادسازی را تامین کنیم، به همین دلیل در حال رایزنی با مراجع ذی‌ربط هستیم تا این طرح اصلاح و ابلاغ شود.

وی افزود: پروژه اجرای لوپ‌های غربی بلوار رضوان به لحاظ تسهیل در دسترسی شهروندان نیز در دستور کار قرار گرفته و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: آزادسازی مسیر کندروی رو به روی شرکت نمایشگاه بین‌المللی در دستور کار است که در اصلاح بودجه به شرط تحقق درآمد اجرایی خواهد شد.

کد خبر 378709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.