اجرای طرح پایش سلامت در پایانه‌ها

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: طرح پایش سلامت سنجش رایگان فشار خون در پایانه‌های کاوه، صفه، زاینده‌رود و صمدیه اجرا می‌شود.

عباس محبوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طرح پایش سلامت که اجرای آن از روز گذشته آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت، عموم شهروندان و مسافران می‌توانند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در پایانه صفه طرح پایش سلامت همه روزه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ اجرا می‌شود، افزود: زمان اجرای این طرح در پایانه کاوه تنها بعدازظهرها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان  خاطرنشان کرد: در این طرح که با هدف سالم سازی و تست فشارخون شهروندان و مسافران اجرا شده در پایانه صفه ۲۰۰ نفر و در پایانه کاوه ۹۵ نفر غربالگری شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت فشار خون در سامانه خود اظهاری پیامکی مبنی بر میزان فشار خون به شماره تلفن همراه فرد ارسال می‌شود و در انتهای مرحله ثبت‌نام توصیه‌های لازم با توجه به محدوده فشار خون فرد به او داده می شود و در صورتی که شخص مبتلا به فشارخون بالا باشد پیگیری های لازم برای مراجعه به مراکز بهداشتی یا پزشک صورت خواهد گرفت.

محبوبی با بیان اینکه از فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود، افزود: فشار خون بالا در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه‌گیری مشخص می‌شود به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می کنند.

کد خبر 378690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.