افزایش ۹۰ درصدی بارش‌ها در دهاقان

دهاقان _ رییس اداره هواشناسی شهرضا گفت: میزان بارندگی‌های دهاقان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۹۶.۲ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۹ درصد و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

ستار سبزه‌علی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: ایستگاه خودکار هواشناسی شهرستان دهاقان از سال ۹۶ تاکنون احداث شده و به صورت دقیق داده ها و اطلاعات بارش‌ها، وزش باد، میزان رطوبت و دمای هوا را پردازش کرده و در اختیار قرار می‌دهد.

وی از وجود پنج ایستگاه باران‌سنج و اقلیم‌شناسی در روستاها و شهرهای این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این ایستگاه‌ها قدیمی هستند، اما همچنان داده‌های آن‌ها قابل استفاده است.

رییس هواشناسی شهرضا خاطرنشان کرد: میزان بارندگی دهاقان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۹۶.۲ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۹ درصد و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

سبزه‌علی با اشاره به سرمازدگی مزارع و باغات این شهرستان، تصریح کرد: در چهار روز نخست اردیبهشت‌ماه امسال دمای هوای این شهرستان به زیر یک درجه سانتی‌گراد کاهش یافت و عامل سرمازدگی محصولات زراعی و باغی شد.

وی با بیان اینکه هشدارهای هواشناسی به روش‌های مختلف به کشاورزان، دامداران و عشایر اطلاع‌رسانی می‌شود، یادآور شد: با فعالیت موج ناپایدار جوی در منطقه احتمال وقوع رعد وبرق، بارش پراکنده و وزش باد شدید وجود دارد.

رییس  هواشناسی شهرضا با اشاره به اینکه این موج ناپایدار از روز سه شنبه ضعیف تر می شود، خاطرنشان کرد: دمای هوا از امروز تا آخر هفته روند کاهشی دارد و سپس رو به افزایش خواهد بود.

کد خبر 378687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.