مجلس باید پشتیبان برنامه‌های آموزش و پرورش باشد

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان اصفهان گفت: مجلس اگر دلسوز ملت باشد ضمن نظارت بر فعالیت وزارتخانه‌ها باید در مسائل آموزش و پرورش از طرح های مفید و استراتژیک وزارت خانه حمایت کند.

حیدر علی حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در زیر بنای ساختار آموزش و فرهنگ جامعه دارد و با وجود اینکه نهادهای فراوانی در مسائل فرهنگی وارد شده و اعتبارات زیادی را به خود اختصاص می دهند، اما همچنان نهاد آموزش و پرورش خط مقدم مسائل فرهنگی و پرورشی کشور تلقی می شود. بنابراین این وزارتخانه وسیع و حساس نیازمند توجه بیشتر در سطح کشور است.

وی افزود: بطحایی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور توانست رای بالایی در مجلس کسب کند که از همین رو تصور می شد مجلس شورای اسلامی قصد دارد در دوران وزارت ایشان با برنامه های کاربردی و قوی از آموزش و پرورش حمایت کند و مشکلات این وزارتخانه وسیع را رفع کند، بطحایی نیز به پشتوانه رای بالایی که در مجلس کسب کرده بود در مسائل آموزشی، رتبه بندی معلمان و مشکلات مالی این سازمان وعده‌هایی مطرح کرد، اما متاسفانه وکلای خانه ملت که می بایست پشتیبان برنامه ها و مسائل وزارت آموزش و پرورش باشند، به دخالت بی جا در امور این وزارتخانه پرداختند. مجلس اگر دلسوز ملت باشد ضمن نظارت بر فعالیت وزارتخانه باید در مسائل آموزش و پرورش از طرح های مفید و استراتژیک وزارت خانه حمایت کند.

حجتی تصریح کرد: قطعا وزیر آموزش و پرورش، هم نیازمند پشتیبانی قوی طرح های خود از طرف مجلس است و هم نیازمند اعتبارات مالی کافی برای حل مشکلات و مطالبات معلمان و وزارت خانه مطبوعش است، بنابراین اگر این پشتیبانی ها و اعتبارت به وزیر تعلق نگیرد، وزیر مجبور می شود شرکت در انتخابات را گریزی برای فرار از مشکلات انتخاب کند و استعفا دهد؛ البته بطحایی نیز اقتدار لازم برای تصدی این وزارتخانه را نداشت.

سخنگوی انجمن اسلامی معلمان اصفهان گفت: وزارت آموزش پرورش نیازمند وزیری قدرتمند است که بتواند با تدبیر خود مدیرانی توانمند را در داخل وزارتخانه و مدیریت های استانی منصوب کند که متاسفانه بطحایی نتوانست مدیران کارآمد در بخش های مدیریتی این وزارت خانه وسیع منصوب کند.

وی خاطرنشان کرد: هرفرد توانمند دیگری هم تصدی این وزارت خانه را بر عهده گیرد بدون پشتبانی مالی و انسانی احتمال اینکه به رفتار مشابه بطحایی عمل کند وجود دارد. وزیر باید از جامعه معلمان که سربازان اصلی جبهه‌ تعلیم و تربیت هستند به عنوان مشاوران افتخاری خود در سراسر کشور انتخاب کند و به مشاوره با آن ها بپردازد تا به خوبی بتواند چالش های مزمن این وزارت خانه را برطرف کند.

کد خبر 378684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.