۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
توسعه گردشگری روستایی کاشان

کاشان _ فرماندار کاشان با اشاره به اجرای طرح‌های مرتبط با گردشگری در روستاهای این شهرستان، گفت: دهیاری‌های شهرستان باید از طرح‌های حمایتی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای رونق گردشگری مناطق روستایی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، علی اکبر مرتضایی در نشست با اعضای شورای اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: شوراهای اسلامی چه در روستا، بخش یا شهرستان پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و در بیشتر مواقع می‌توانند بازوی توانمندی برای مسئولان در تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری مطالبات مردم باشند.

وی توسعه و رونق گردشگری را از اولویت‌های این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: تولیدکنندگان فرش ماشینی با مشکلات زیادی مواجه هستند، برای جلوگیری از بحران‌ها باید صنایع پاک و ماندگار ایجاد شود و یکی از بهترین و مطمئن‌ترین صنایع از این نوع، گردشگری است، البته لازم است در کنار توسعه این صنعت به آموزش تخصصی در دانشگاه‌ها بیشتر توجه شود.

فرماندار کاشان با اشاره به اجرای طرح‌های مرتبط با گردشگری در روستاهای این شهرستان، خاطرنشان کرد: دهیاری‌های شهرستان باید از طرح‌های حمایتی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای رونق گردشگری مناطق روستایی استفاده کنند.

مرتضایی با تأکید بر ضرورت ایجاد و توسعه صنایع دستی در روستاهای این شهرستان، اظهار کرد: این صنایع باید با اولویت صنایع بومی و استفاده مفید از ظرفیت‌های موجود در روستا ایجاد و نمایشگاه‌های دائمی و فصلی برای عرضه آن‌ها نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات برای رونق گردشگری کاشان، گفت: لوح فشرده ۹۰ دقیقه‌ای از ۳۰ جاذبه گردشگری شهرستان به چند زبان تهیه و در سفارت‌خانه‌ها و مبادی ورودی گردشگران توزیع می‌شود.

فرماندار کاشان با تأکید بر اهمیت حفظ برند گلاب کاشان، خاطرنشان کرد: در جلساتی که در آینده نزدیک با کشاورزان و تولید کنندگان سنتی و صنعتی گلاب برگزار می‌شود، مشکلات تولید و توزیع این حوزه بررسی می‌شود.

مرتضایی با تأکید بر ضرورت شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری این شهرستان، تصریح کرد: صدور مجوزهای بی‌نام و قابل عرضه به سرمایه‌گذاران از مباحث مهم در تسهیل رونق تولید است تا سرمایه‌گذار فارغ از بروکراسی اداری به توسعه واحدهای تولیدی و اشتغال جوانان بپردازد.

کد خبر 378680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.