نگاه خریدارانه هواداران فوتبال بالای سر ویلموتس

مارک ویلموتس بلژیکی در حالی جانشین کارلوس کی‌روش شد که عملکرد تیم ملی در این چند سال اخیر انتظارات را از سرمربی جدید بالا برده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این را باید به حساب بدشانسی‌های مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی نوشت که دوران حضورش در فوتبال ملی ما مصادف شده با هیجان ناشی از فصل نقل و انتقالات لیگ نوزدهم و همین مسئله به نوعی باعث شد تا برد پرگل و یک‌طرفه تیم ملی ما در مقابل سوریه در سایه قرار بگیرد. درست است که بردن سوریه  که با استفاده از ستاره‌های همیشگی تیم کی‌روش به دست آمد ولی به هر حال شکی نیست که القای تفکرات ویلموتس به بازیکنان و خواسته‌های این سرمربی بلژیکی از نفراتش باعث شد تا تیم ملی از آن لاک دفاعی و محتاط همیشگی خودش خارج شود و بتواند سوریه نصف و نیمه را با ۵ گل شکست دهد.

زدن ۵ گل به سوریه‌ای که هم در رده ملی و هم در رده باشگاهی تیمی درجه دو در قاره آسیا به حساب می‌آید شاید آن‌چنان غیرمنتظره نباشد اما زمانی که این نتیجه را با عملکرد تیم ملی کی‌روش در مقابل سوریه مقایسه کنیم خواهیم دید که ویلموتس در شروع به کار خودش در تیم ملی توانسته نشان دهد که حداقل سبکی بسیار متفاوت با کارلوس کی‌روش پرتغالی دارد.

کی‌روش بعد از سال‌ها حضور در فوتبال ایران در شرایطی از کشورمان رفت که ثمره عملکرد او در فوتبال ما منجر به صعود متوالی به دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ شد و همین مسئله موافقان او را در فوتبال ما افزایش داد اما ناکامی در دو جام ملت‌های آسیا و رفتار خاص او با ارکان فوتبال ایران در نهایت حکم به جدایی کی‌روش داد تا فوتبال ملی ما به مارک ویلموتس برسد.

اولین نکته امیدوارکننده سبک مربیگری ویلموتس نسبت به کی‌روش این است که سرمربی بلژیکی فوتبال ما در دوران بازیگری در پست مهاجم و هافبک تهاجمی به میدان می‌رفت و حداقل آن تفکرات سنتی و دفاعی کی‌روش را که با عنوان اتوبوس مقابل دروازه از آن نام برده می‌شد ندارد. ضمن اینکه اطرافیان تیم ملی می‌گویند ویلموتس در همین مدت کمی که در کنار تیم ملی بوده به خاطر روحیات و اخلاقی که دارد خیلی زود با بازیکنان تیم ملی ارتباط برادرانه‌ای برقرار کرده و همین مسئله می‌تواند در آینده به او کمک کند. البته با اتمام رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در حال حاضر تورنمنت آنچنان بزرگی پیش روی ویلموتس قرار ندارد و تیم ملی ما باید برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کار اصلی خودش را آغاز کند ولی با این حال برد پرگل در مقابل سوریه توانست میخ مربیگری ویلموتس را بر روی نیمکت تیم ملی محکم‌تر از قبل بکوبد.

با شروع رقابت‌های لیگ نوزدهم و چالش بزرگی به نام اردوهای بلند مدت و کوتاه مدت تیم ملی به احتمال زیاد شاهد تقابل دوباره سرمربی تیم ملی با مربیان داخلی خودمان هم خواهیم بود ؛ اما به هر صورت فدراسیون و  ویلموتس نسبت به مشکلات قبلی کی‌روش با لیگ داخلی ما آگاه هستند و حتماً با شرایط بهتری به استقبال چالش‌های پیش رو می‌روند. ویلموتس که خودش می‌گوید معمار نسل طلایی فوتبال بلژیک است و ستاره‌هایی مثل ادن هازارد و تیبو کورتوا را در تیم ملی بلژیک احیا کرده، کاری سختی بر روی نیمکت تیم ملی دارد و در این مسیر می‌تواند با کسب چند نتیجه خوب در مقابل مدعیانی مثل کره جنوبی و ازبکستان به همه ثابت کند که حضورش بر روی نیمکت تیم ملی می‌تواند پیام آور شادی برای مردمی باشد که با کی‌روش، مدعیان قاره آسیا را بردند اما از سبک بازی تیم ملی راضی نبودند.

کد خبر 378671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.